3692
Sök

Start problem efter renoveringen! saab 9-3 aero

98 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
Har start problem med bilen efter renoveringen. När man ska dra igång den så händer det ingenting, det klickar i några relän och alla lampor släcks ner.

saab 9-3 aero 01

Nån som har en aning vad som kan vara problemet till detta?

http://www.youtube.com/watch?v=TfIQ5hLOUxo
ingen nytta med filmen egentligen då det inte händer nått :confused:

Hemmainstruktör
641 Inlägg
23 maj 2010
Kass batteri? Glömt koppla på signalsladden till startmotorn?
Går motorn å dra runt för hand?

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

1 210 Inlägg
23 maj 2010
Vad har du gjort för renovering på den??

sen som Pukadjuret skrev går motorn att dra runt för hand??

om den gör de så koppla en tillslags kabel ifrån startmotorn och skicka på den på + när du har tändningen på.  kan vara tillslaget mellan nyckel och start motor som jävlas för dig..

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 maj 2010
Garanterat glömt någon jord bara smile
Senast redigerat av Aerocombi (23 maj 2010)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

98 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Pukadjuret skrev:
Kass batteri? Glömt koppla på signalsladden till startmotorn?
Går motorn å dra runt för hand?

Mätte upp batteriet till 11.8v, borde ju räcka tycker jag? men har satt det på laddning nu. ska inspektera alla sladdar runt startmotorn sen, mäta lite där å se vad som händer.

Motorn går att dra runt för hand!

Ekis! skrev:
Vad har du gjort för renovering på den??

sen som Pukadjuret skrev går motorn att dra runt för hand??

om den gör de så koppla en tillslags kabel ifrån startmotorn och skicka på den på + när du har tändningen på.  kan vara tillslaget mellan nyckel och start motor som jävlas för dig..

Det är totalrenovering smile för det mesta allt bytt! motor går att dra runt!

det får bli sista utvägen å göra en fuling å mata på ström direkt på startmotorn. Men ska inspektera den lite först smile

Aerocombit skrev:
Garanterat glömt någon jord bara smile

aa jag får hoppas att det är något sånt lätt smile

772 Inlägg
24 maj 2010
Mätte du på batteriet när det är belastat, eller obelastat?
Om du bara har den spänningen normalt i batteriet så tror jag inte det räcker. Precis vid startögonblicket så går batteriet ner ganska mycket. Och ligger det för lågt från början så är det inte säkert det ger tillräcklig ström alls för att orka dra runt startmotorn.

21 761 Inlägg
24 maj 2010
Bennsaj skrev:
Mätte upp batteriet till 11.8v, borde ju räcka tycker jag?

När spänningen visar 11,8 V på ett batteri som är obelastat, då är batteriet mycket urladdat och ska laddas upp snarast möjligt. Nu har du ju också satt det på laddning, vilket är bra. smile

98 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Batteriet är laddat, det hjälpte inte, byte min nya t7 box till den gamla och det hjälpte inte heller. så jag tror att det är något skojigt med startmotorn. ska kolla upp det imorgon bitti efter jobbet smile
Senast redigerat av Bennsaj (24 maj 2010)

21 761 Inlägg
25 maj 2010
Mät spänningen på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge och se hur spänningen beter sig, bara för att batteriet är laddat enligt batteriladdaren så garanterar det inte att batteriet är helt friskt. smile

98 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät spänningen på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge och se hur spänningen beter sig, bara för att batteriet är laddat enligt batteriladdaren så garanterar det inte att batteriet är helt friskt. smile

är 100 på att det är inte något fel med batteriet smile ifall det skulle varit något fel med batteriet så skulle laddaren (ctek) säga till wink

ska ut i garaget nu och felsöka runt startmotorn!

98 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
det var signal kabeln till startmotorn som var felmonterad big_smile så nu fick jag igång bilen wink tack för hjälpen grabbar wink
Senast redigerat av Bennsaj (25 maj 2010)

Sök