2505
Sök

Kan någon se skillnad? Nya/gamla SAAB 900

78 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
efter många om och men... så kommer jag inte fram till nått nytt.

här kommer två bilder på saab 900 tagna från google. kan någon säga varför den ena ser "nyare" ut än den andra?
har saab 900 fått en facelift i första generationen eller vad är det frågan om? jag måste vara blind...

gamla: http://www.bolisp.se/MyLeisureTime/MyVe … C_87_o.png

nya: http://www.saabhistory.com/blog/wp-cont … ga_600.jpg

Ändrade till en godkänd rubrik....
mvh jonTe/moderator

RMR-Crew
478 Inlägg
25 maj 2010
Annat kjolpaket, vingen, tror den "nyare" är nån turbotjaffs modell... kan inget om saab mer än vad växellådorna är kända för, men tror den ena är en turbo iaf.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
25 maj 2010
Den röda är en Aero och den vita en snikigare modell, och ja det har hänt en del på og900 '87 fick den t.ex. kryckan på bakhjulen istället för framhjulen orkar och kan inte dra allt men det är nog mer än så tongue
Senast redigerat av TenZer (25 maj 2010)

Rock'n Roll

Jävel
2 018 Inlägg
25 maj 2010
rutlisterna är svarta på den röda o krom på den vita, en liten grej som gör stor skillnad.

You got to risk it, to get the biscuit :)

5 710 Inlägg
25 maj 2010
DiamondRed skrev:
har saab 900 fått en facelift i första generationen eller vad är det frågan om? jag måste vara blind...

Ja....dock visar båda bilderna bilar efter faceliften.
900 78-86 har en mer rak front (lampor/grill/kofångare)
900 87-93 är mer rundad och ser ganska mycket modernare ut.

Att det skiljer i åldersutseende på de bilderna du postade beror på att den första bilen visar en snikmodell medans den senare en aero som är en "top-of-the-line" modell med kjolpaket mm mm.
Ungefär som en V70 2.4 med sugmotor och en V70R....det är ganska stor skillnad.

Sedan är det rätt stor skillnad i bildkvalité oxo, den första är tagen av bosse med APC-kamera, kortet har legat i en byrå sedan 89 och sedan har någon scannat medans den andra är en "katalogbild" från SAAB.
Påverkar rätt mycket det oxo....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 maj 2010
Den ena är en aero och den första är en vanlig sugis t.ex..+face lift. från trubbnos till den modernare.

"Liberty of thought is the life of the soul"

78 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
stör mig på att det är så stor skillnad på dom... men att man inte kan se direkt vad det är som gör det:S

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 maj 2010
DiamondRed skrev:
stör mig på att det är så stor skillnad på dom... men att man inte kan se direkt vad det är som gör det:S

Ser ju direkt vad som skiljer, lite plast, svart istället för chrome, fälgar, ful toning, jalusi, vinge och de ena kortet är på en bil som knappt rullat en meter och den andra har rullat desto fler
Senast redigerat av TenZer (26 maj 2010)

Rock'n Roll

Sök