2465
Sök

Mitsubishi Carisma bara dör.

53 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Hejsan har lite problem med min mitsubishi carisma årsmodell 96, den vill inte starta, men dock har jag haft tur två gånger i veckan nu då den faktiskt startat, första gången kom jag cirka 3 km och medans jag körde bara dog bilen och vägra starta sen, och senast idag starta den också, men då kom jag bara några hundra meter innan bilen dog igen och vägra starta.

Jag har kollat bränslepump,kollat om bilen ger gnista osv, kollat bränslefilter men allting är bra!, så nu är jag förvirrad och har ingen aning om vad problemet är, någon som varit med om något liknande? Eller bara någon som kan veta vad problemet är? Tacksam för svar och hjälp!

473 Inlägg
27 maj 2010
låter som bränslepumpen men du hade kollat den sa du . har du kollat så det kommer bränsle i ledningarna ? tag av matarledningen och kör pumpen , kolla även ventilationen i tanken så den inte suger vacum , lätt att testa om bilen funkar utan tanklock . om du får fram bränsle så kan du gå vidare med att kolla stiften om du får gnista,

53 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
falmo skrev:
låter som bränslepumpen men du hade kollat den sa du . har du kollat så det kommer bränsle i ledningarna ? tag av matarledningen och kör pumpen , kolla även ventilationen i tanken så den inte suger vacum , lätt att testa om bilen funkar utan tanklock . om du får fram bränsle så kan du gå vidare med att kolla stiften om du får gnista,

jaa jag har kollat om det kommer bränsle i ledningarna och det gör det, låter annars som bränslepumpen som du säger, och jag har kört pumpen också och den funkar klockrent, och kollat stiften efter gnista har jag också gjort och det funkar också, så vette fan nu alltså i vilken ende jag ska börja? neutral

473 Inlägg
28 maj 2010
nä det låter knepigt men du kan ju kolla ventilation i tanken  kör utan tanklock, kolla även returledningen så den inte är igensatt, det kan även vara fel på insprutningen ,
kolla även vacumslangar till luftspjäll , tag en flaska startspray och spruta på alla slangar som du hittar , fast deå måste den först starta ....

Sök