1721
Sök

Sortera mappar på usb minnet

719 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Har stöt på ett litet iriterande problem med min HU pioneer p7000ub

När ja ska köra den på usb så sorteras mappar ja lagt in i den ordningen ja lagt in dom på usb-minnet det vill säga lägger ja till en mapp efter ja lagt in en massa redan hamnar den sist, skulle vilja ha allt i bokstavs ordning om det funkar?

Har läst igenom manualen och där hitta ja bara att man skulle döpa låtarna tex 001-(namnet) men detta funkar inte om man gör det på mapparna.

Blir en jävla röra bara med ett 2gb minne och har tänkt köpa en HDD på 160gb och då finns det ju ingen chans att hitta det man letar efter!

live free, die young.

Soubee
28 april 2008
Har du bara döpt om filnamnet eller har du bytt id3 tagen?
Om du bara bytt filnamnet skulle jag testat att byta id3 tagen på ett par låter och kolla igen...

719 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
Är mapparna ja vill sortera och dom har väl ingen id3 tag? men kan ju testa.

Ändra i datan så att den sorterar efter namn men i HU'n så går den efter att första mappen in på minnet = högst upp. Har kollat lite om det kanske ska gå att ändra datumet på mapparna då dom skapats men har inte hittat nåt.

Sen måste man göra så me alla nya blir det ett helvete att gissa datum för att få sakerna i bokstavsordning.

Skulle gärna vilja veta hur någon som redan kör HDD i bilen gör?

live free, die young.

740 T5
53 Inlägg
20 februari 2009
Har du kommit på någon bra lösning på problemet ? Har exakt samma "fel" på min. Har allvarligt talat övervägt att byta HU pga detta.

Grejen är att min sorterar inte efter ordningen man lägger in på usb minnet heller. Får ingen logik i det alls sad

//Stellan

22 Inlägg
26 maj 2010
Den här tråden var ganska lik det jag hade tänkt fråga så jag tar det här.

Kan man ha mappar i mapparna på ett usb minne så att när man bläddrar i bilstereon blir det Musik/Artist/Album/Låtar? När jag försöker blir det bara en massa tomma artistmappar och album från alla artister hamnar bredvid varandra.
Jag har en http://www.jvceshop.co.uk/invt/kdr401 ifall det spelar någon roll.

Ifall någon kan svara på orginalfrågan i tråden skulle det vara ganska kul att veta också.

32 Inlägg
26 maj 2010
Även jag har detta störande fel på min AVH-3200BT
Artister på A eller siffror kan ligga sist eller mitt i vilket är bra irriterande

Favoritskådespelare Patrick Swayze. Du tog min favorit
hårdrockare, Dio. Du tog en av mina favoritsångare, Michael Jackson.
Så nu vill jag bara... Du ska veta.....att min favoritpolitiker är
Fredrik Reinfeldt... AMEN

2 665 Inlägg
26 maj 2010
Ja man kan ha mapp i mapp!

Orsaken till att de sorteras fel står i manualen.

De sorteras efter datum de läggs in. Ja helkorkat jag vet, men det har jag läst i min pioneer manual.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

22 Inlägg
26 maj 2010
Rickard-v skrev:
Ja man kan ha mapp i mapp!

Hur gör man det då?
På datorn har jag "Min Musik" sorterat efter genre/artist/album/låtar och när jag drar in allt på usbminnet och kollar i det på datorn är det sorterat på samma sätt men när jag bläddrar i bilstereon hamnar alla mappar bredvid varandra och genre och artistmapparna är tomma.

32 Inlägg
26 maj 2010
Har hittat lösningen

http://www.anerty.net/software/file/DriveSort.php

Har nyss testat och det funkar, nu är jag nöjd

740 T5
53 Inlägg
27 maj 2010
Schysst, det programmet ska jag testa smile Hoppas det funkar för nu är det ju bara för värdelöst när man inte kan sortera låtarna på nåt bra sätt

//Stellan

Yrkeschaufför
165 Inlägg
27 maj 2010
nice det ska testas!  Sjukt irriterande när man har typ 1000 låtar och ska försöka komma ihåg vart alla ligger för att kunna spela upp det man vill...

32 Inlägg
27 maj 2010
Ja det funkar, testade själv och man kan sortera på 2 sätt.(tror sorteringen heter lång och kort)

Först när jag sorterade så hamnade Artisterna i rätt ordning men albumtiteln vart i oordning, ex metallica - ride the lightning kom före black album, då fick man sortera igen så programmet är en räddning så man slapp sortera manuellt
Senast redigerat av S-Severin (27 maj 2010)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 maj 2010
bra de måste testas har samma problem smile

194 Inlägg
28 maj 2010
Min Pioneer DEH-2200UB jävlas med att ha några låtar på T först. När jag bara lägger in låtar så kommer de längst bak, men när jag sorterar mappen så blir allt som de ska. Förutom typ 5-6låtar som vill komma först även fast de börjar på T

32 Inlägg
28 maj 2010
max_k skrev:
Min Pioneer DEH-2200UB jävlas med att ha några låtar på T först. När jag bara lägger in låtar så kommer de längst bak, men när jag sorterar mappen så blir allt som de ska. Förutom typ 5-6låtar som vill komma först även fast de börjar på T

Använder du Drivesort?
Har du sorterat dom både med Long File Names och Short File Names?

2 914 Inlägg
29 maj 2010
ingen som tänkt på att det går lägga in alla mappar i en tillfällig mapp på datorn, formatera om USBminnet och lägga in allt igen,

22 Inlägg
29 maj 2010
hundfoder skrev:
Kan man ha mappar i mapparna på ett usb minne så att när man bläddrar i bilstereon blir det Musik/Artist/Album/Låtar? När jag försöker blir det bara en massa tomma artistmappar och album från alla artister hamnar bredvid varandra.

Ingen som kan något om det här?

194 Inlägg
29 maj 2010
S-Severin skrev:
max_k skrev:

Använder du Drivesort?

Ingen aning om vad Drivesort är.. Har bara sorterat som vanligt inne i windows

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
29 maj 2010
Drivesort som gäller.

Annars sorterar stereon ofta efter datumet då filen blev inlaggd. vilket kan bli knasigt ibland när man kopierar filer hit o dit.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

32 Inlägg
29 maj 2010
hundfoder skrev:
hundfoder skrev:

Ingen som kan något om det här?

Det är din stereo som bestämmer det, min kan det och inte minnet som styr det

max_k skrev:
S-Severin skrev:
max_k skrev:

Använder du Drivesort?

Ingen aning om vad Drivesort är.. Har bara sorterat som vanligt inne i windows

Eftersom vanlig sortering i windows inte funkar för det är i stereon som begränsningen sitter så trodde jag att du hade läst tråden för några inlägg tidigare så rekommenderade jag drivesort,pga av att stereon,mp3 spelare saknar cpu,minne mm så har utvecklarna gjort så att den visar eller spelar upp i den ordningen dom las dit på minnet.
Senast redigerat av S-Severin (29 maj 2010)

Sök