Alissa Transport. Frakta bil från Spanien till Sverige

grenna_man FD IT-tönt...
15 maj 2010 · 28 Inlägg

www.alissatrans.com

Någon som hört talas om detta företag som bland annat transporterar bilar inom EU. Är detta bluff eller kan man lita på dom? SKa köpa en bil som står i Spanien och allt verkar seriöst, men jag känner ändå en viss osäkerhet. Det låter lite för bra......

Dom transporterar bilen för 4.000:- från Alicante till Göteborg. Dom upprättar säljkontrakt och håller i alla papper tills jag godkänt bilen. Enda haken är att den ska betalas innan transport påbörjas. Det verkar seriöst, men känns som en bluff! Åsikter mottages gärna!

BDamberg
15 maj 2010 · 311 Inlägg

Om du är osäker så ta flyget ner dit, köp bilen och kör hem den själv big_smile

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
volvoentusiasten
15 maj 2010 · 4 005 Inlägg

BillyBooy skrev:
Om du är osäker så ta flyget ner dit, köp bilen och kör hem den själv big_smile

+1

Jag tycker jag känner igen den här bilden från en bluffsida, fast som körde från london. Kommer inte ihåg länk. Svårt o säga.

http://tranhosting.ath.cx/imgs/5stepssch.jpg

Hur som haver så är det skitbilligt om det nu är sant. Lite för billigt då EuroTransport som jag anlitade när jag skulle skicka ner en bil kostade 15900kr.

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
15 maj 2010 · 846 Inlägg

sidan e ny från 2010 och dom ger bara ut mail i kontakten ?? ..  låter oseriöst

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
grenna_man FD IT-tönt...
15 maj 2010 · 28 Inlägg

Och domännamnet regat på någon privatperson i Ryssland..... jag skiter nog i detta tror jag!

duass
15 maj 2010 · 3 Inlägg

Kan rekomendera eurotransport.se seriösa som du kan ringa till & prata svenska med smile

nordicintra
4 juni 2010 · 1 Inlägg

Om ni fortfarande har problem med att hitta en seriös importör av bilar från Spanien är ni mycket välkomna att kontakta oss på info@intralogistics.se. Vi har lång erfarenhet av transporter av bilar och maskiner till/från Spanien. Vi löser dörr/dörr och bilen står inne i en lastbil hela transporten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang