2853
Sök

Tvist bilköp privat! Vem har rätt?? Råd och hjälp SNABBT tack!

3 259 Inlägg
29 november 2009
Vilka ärthjärnor det finns!! Om man köper en begagnad pryl och sen kör sönder den hur i helskotta ska det kunna bli nån annans fel än sitt eget? Puckade brud alltså.. Hoppas det var sista gången du sålde nåt på "avbetalning".. Om jag hade varit dig hade jag åkt o hämtat bilen, sett till att få ägarbytes papprena och sen gett blanka fan i att betala tillbaka ett öre till det där puckot och sen bett en kunnig polare laga bilen för nån tusenlapp(kan OMÖJLIGT kosta mer än så på en gammal 850) och sedan sålt bilen till nån som kunde betala för sig!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

20 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
Så här är det just nu: vi var vid rätten, jag vann då det meddelades att hon har undersökningsplikt. Men hon har ännu inte betalat så jag var tvungen att dra in kronofogdedn oxå så nu ligger ärendet hos dem. De har kontaktat henne då hon meddelade att hon vill bli av med skulden så det är väl bara att sitta o vänta ännu mer än vad jag redan har gjort....

Om man inte frågar får man inget veta!

KHRacing
4 juni 2010
sundhem skrev:
Så här är det just nu: vi var vid rätten, jag vann då det meddelades att hon har undersökningsplikt. Men hon har ännu inte betalat så jag var tvungen att dra in kronofogdedn oxå så nu ligger ärendet hos dem. De har kontaktat henne då hon meddelade att hon vill bli av med skulden så det är väl bara att sitta o vänta ännu mer än vad jag redan har gjort....

Bra gjort & GRATTIS.

1 212 Inlägg
4 juni 2010
grattis!!!
pengarna kommer in. inte kul att få kronolle på sig.

kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

191 Inlägg
4 juni 2010
grattis smile bra att det verkar sluta rätt!

Man måste våga dö för att kunna leva

4 005 Inlägg
4 juni 2010
Skönt att det händer något i rätt riktning! Vad gick rättegångskostnaderna på?

Grattis här med!

1 926 Inlägg
4 juni 2010
Grattis! Hon borde vara måttligt glad nu.. smile

3 259 Inlägg
4 juni 2010
Låter bra det! Hoppas det inte blev dyrt för dig i slutändan bara!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

58 Inlägg
4 juni 2010
linuslinje skrev:
1. Även om ni inte har skrivit avtal så är ett muntligt avtal bindande det med. Ni har vittnen, även hennes vänner. De flesta brukar inte vilja begå mened och ljuga framför tingsrätten även om det är bekanta....

2. Hon har inspekterat bilen, blivit upplyst vilka fel det är för fel på bilen och köpt den av er och är skyldig er den återstående summan. punkt slut. Du ska ha pengarna.

3. Bilen går sönder, men det är hennes problem, hon har godkänt skicket, "befintligt skick".
Hon har köpt bilen. Sen att hon är skyldig er återstående pengar det är hennes problem.
Det är bara o stämma henne civilrättsligt på pengarna.

Hon har inga rättigheter i detta fall. Bara o stämma henne, det är inte så svårt som man kan tro!

+1!

Våga säga som det är!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 juni 2010
Grattis, kul att rättvisan fungerade och att du kom tillbaka och meddelande hur det gick för de nyfikna på Garaget! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
5 juni 2010
får gratulera till segern i rätten, ännu en gång har den goda sidan segrat.. smile

Sök