2761
Sök

KÖPRÅD: sportbil under hundratusen

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
6 juni 2010
IceEyes skrev:
Chevrolet Corvette C4

Dom glömde jag helt bort. Corvetten klarar ju av att slåss mot ferarri, Porsche med fler från dom åren och dänger dom faktiskt ganska så bra.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Meister
6 763 Inlägg
6 juni 2010
_night_stalker_ skrev:
IceEyes skrev:
Chevrolet Corvette C4

Dom glömde jag helt bort. Corvetten klarar ju av att slåss mot ferarri, Porsche med fler från dom åren och dänger dom faktiskt ganska så bra.

Mjaa c4:an vette fan om den rår på motsvarande ferrari eller porsche. Rakt fram möjligtvis men inte när det svänger. Däremot c6:an spöar ferraris och porschar men det är en annan prisklass

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
6 juni 2010
camaro67 skrev:
_night_stalker_ skrev:
IceEyes skrev:
Chevrolet Corvette C4

Mjaa c4:an vette fan om den rår på motsvarande ferrari eller porsche. Rakt fram möjligtvis men inte när det svänger. Däremot c6:an spöar ferraris och porschar men det är en annan prisklass

Nja, farsan har en tidning där C4an faktiskt va bättre på nästan allt än både Ferarri och porshe smile Tror dock inte att de va de värsta från Ferarri men... Vet att redan vid C5 så fick alla andra sportbildtillverkare se upp då Corvette steg upp på tronen som den ultimata sportbilen. Varför betala 2 miljoner för en bil när en bil för typ 600.000 ändå spöar den tongue

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

53 Inlägg
7 juni 2010
_Zuperior_ skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Supra_Mkiv_N_A_27850188.htm?ca=6&w=2 Himla trevlig Supra under 100 tusen. smile

Supra utan turbo? Och där försvann vitsen med en supra. big_smile

Mazda Miata är roliga bilar. Liten o lätt med driven i rätt ände.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 juni 2010
eXtrinity skrev:
_Zuperior_ skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Toyota_Supra_Mkiv_N_A_27850188.htm?ca=6&w=2 Himla trevlig Supra under 100 tusen. smile

Varför är alla på den här sidan turbo-kåta? Det går ha kul med en bil utan turbo oxå. Och om han nu skulle bli missnöjd med den så går de ju alltid trimma och kompressormata (utifall att han inte vill turbokonvertera)

Chevrolet Racing

5 111 Inlägg
7 juni 2010
camaro67 skrev:
_night_stalker_ skrev:
IceEyes skrev:
Chevrolet Corvette C4

När C4an kom så höll den, om jag minns rätt, rekordet för hur många G en serietillverkad standardbil kunde kurva.

Girls go fast
893 Inlägg
7 juni 2010
_night_stalker_ skrev:
eXtrinity skrev:
_Zuperior_ skrev:

Varför är alla på den här sidan turbo-kåta? Det går ha kul med en bil utan turbo oxå. Och om han nu skulle bli missnöjd med den så går de ju alltid trimma och kompressormata (utifall att han inte vill turbokonvertera)

Precis, sen är de väl bara läsa vad Arcangelus skrev..
Personligen skulle jag inte ha något emot att köpa en Supra N/A.. men de är ju jag de..wink

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

106 Inlägg
7 juni 2010
Porsche 944 turbo, inget snack. Så jäkla mkt bil för pengarna. Om du lyckas få en billigt lägg ner typ 15 tusen  på sanden trim och byt slitage delar så har du en bil som inte går av för hackor.

1280kg med 220/250hk original, flr 7000 får du 265/295hk (varierar beroende på årsmodell). Tro mig den här bilen är rå. Porsches mest underskattade.
Senast redigerat av birgppa (7 juni 2010)

80 Inlägg
7 juni 2010
Honda Civic Type-R EP3:an är en grymt rolig och varvtålig japanare wink, inte så dyr heller.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
7 juni 2010
_night_stalker_ skrev:
camaro67 skrev:
_night_stalker_ skrev:

Nja, farsan har en tidning där C4an faktiskt va bättre på nästan allt än både Ferarri och porshe smile Tror dock inte att de va de värsta från Ferarri men... Vet att redan vid C5 så fick alla andra sportbildtillverkare se upp då Corvette steg upp på tronen som den ultimata sportbilen. Varför betala 2 miljoner för en bil när en bil för typ 600.000 ändå spöar den tongue

Tronen som den ultimata sportbilen? Men lugna ner dig lite nu i byxorna. Ge mig bevis för detta tack.

"When innovation meets passion!"

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 juni 2010
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_TT_ … 18&w=3 varför inte en liten TT? visst de har lite speciellt utseende, men quattro gör ju ingen ledsen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
7 juni 2010
pnorberg skrev:
Emilius skrev:
pnorberg skrev:
Mazda MX5 (inte heller någon sportbil men många biltestare gillar denna lilla roadster):
http://www.blocket.se/malmo/MX_5__Silve … =2&w=3

ingen sportbil? nej okej.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5

Läs speciellt denna delen;
"Tilläggas kan att en banpreppad (ej motortrimmad) Miata kör ifrån Ferrari F430 i Automobils A-sprint."

Har för mig det är 50/50 viktfördelning i miata också?

Och man sitter nästan på marken när man sätter sig i en, riktig gokartkänsla,
(har kört in en sån i verkstaden men aldrig fått chansen att testa på väg)

Kallar då inte MX5 för någon "äkta" sportbil, snarare som en lätt liten bil med bra vägegenskaper. smile Men effekten i MX5 är inget och hurra över men på grund av den låga vikten tar den sig bra runt en bana.
Är mest en definition hos folk om man anser vissa bilar vara sportbil eller inte.

trotts den låga effekten är miatan en sportbil
sjukt bra väghållning men motorn är skämnt den fungerar knappt till startmotor till en riktig motor
dubblar man effekten med aggregat så blir den nog mycket trevlig
har inte testat att pressa den jag körde men satt ett väghållnings kit på den och den låg riktigt stadigt
men motorn var stendöd endå åkte jag en gammal 245turbo på den tiden och den var som en raket mot miatan

Kör fort så hinner inget hända...

Aldrig nöjd
804 Inlägg
7 juni 2010
Fiat Coupé 20v Turbo eller 16v Turbo och lägga resten på att få upp effekten en aning.
Ford Mondeo ST220 är också riktigt trevlig och går för runt 80k.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Sök