Hallå.
Äger en V70 GLT -97a och ska nu trycka in lite ljud i den.
Bilen har redan fyra standardhögtalare, två där fram och två där bak.
Jag vill helt enkelt trycka in en eller två basar och om nödvändigt, även nya diskanter.
Budgeten är dock småtajt och ljudet i diskanterna tycker jag låter riktigt bra för att vara original. Funderar starkt på att låta dem vara och endast skaffa bas/basar. Ser det mest ur ett ekonomiskt perspektiv.
Det jag vill få ut av ljudet är både renhet och tryck. Samtidigt som jag vill kunna basa sönder till en hård hardstyle eller fjortispop vill jag även kunna lyssna på allt från classic rock/pop till gospel och fortfarande känna att bilen inte går sönder pga basen. Renheten i ljudet ska fortfarande finnas kvar och låten ska låta bra när jag spelar "normal" volym och inte känner för att "basa" helt enkelt. Ursäktar om beskrivningen känns luddig men fråga på ifall något är oklart.
Jag behöver nu alltså köpråd angående vilken/vilka basar som skulle kunna uppfylla mina behov samt vilket slutsteg som skulle vara passande. Ny stereo är förmodligen redan fixad. Ha överseende med att jag är amatör inom ämnet billjud.
Min budget är småtajt och jag räknar inte med att få ett kanonljud för pengarna, men låt säga absolut max 4000kr.
Skulle paketerbjudanden vara något att satsa på tex? Skulle det räcka med en 12"a istället för två 12"or?
Tack på förhand
Senast redigerat av temps (4 juni 2010)