Funderar på att köpa en Bmw... För det första, vad är det för service intervall på en Bmw?
Sen en nackdel, närmaste Bmw verkstad för service och reparation ligger ca: 8 mil bort, det skulle alltså bli 16 mil tur o retur vid service o dyl...
Nån som har erfarenhet av service på en inte märkesverkstad? Kan tänka mig att det kan skilja en hel del i pris (billigare på en INTE märkesverkstad) men blir servicen lika bra gjort som på en märkesverkstad, där dom (förhoppningsvis) kan Bmw bättre på?! Har det stor betydelse om det inte är en BMW stämpel i serviceboken, det viktigaste är väl att man följer serviceboken och att den stämplas som den ska, sen vilken sorts stämpel det är, spelar väl kanske ingen större roll? Visst, att man helst vill serva den på en märkesverkstad och få en "riktig" stämpel, det är ju absolut det bästa, men det är ju en kostnads fråga också, speciellt med tanke på avståndet till verkstaden.
Har aldrig haft nån bil på service på den Bmw verkstaden tidigare, så jag har ingen aning om hur personalen som jobbar där är. Däremot verkstaden som jag servar min nuvarande bil på (som ligger på samma ort som jag bor) och som även servar alla bilmärken, dock främst Volvo och Renault, dom är väldigt trevliga, bra service mot kunderna och jag har aldrig haft några problem med dom.
Är det kanske bättre om man skaffar en Volvo igen, där man har märkesservice på orten, eller vågar man satsa på en Bmw och serva den på en inte märkesverkstad?!