Citerat från savarturbo..
Diffen är gjord för att inte låsa om man åker över 50km/h.
Det finns en centrifugalvikt som flyger ut över den hastigheten, har du diffen lös och pillar lite så ser du också fjädern som du ska spänna ett varv till för att kunna sladda på 3:an.
Man kan också svetsa fast vikten i nedfällt läge för samma effekt.
Har inte gjort något av alternativen själv än, men kommer nog att svetsa fast vikten till sommaren, lite tråkigt att gå in på 3:an i en kurva och enhjula.
Sen hur diffen håller för att låsa i högre hastigheter är en annan fråga, från början så är det ju knappast en driftingdiff, snarare ett hjälpmedel för att inte köra fast i låga hastigheterhttp://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1944534http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1772871http://forum.turboperformanceclub.com/v … =slungdiff
Senast redigerat av NordstromJ (8 juni 2010)
If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.