3323
Sök

Spänna slungdiffen...!?

264 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#1
Hejsan!

Undrar om de e någon som vet hur man spänner slungdiffen i en 940?

Mvh.


KHRacing
7 juni 2010
#2
vill du bara justera den eller få den att diffa i högre farter alltså ?

264 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#3
KHRacing skrev:
vill du bara justera den eller få den att diffa i högre farter alltså ?

Vill att den ska diffa i högre farter!!smile


KHRacing
8 juni 2010
#4
Kenko skrev:
KHRacing skrev:
vill du bara justera den eller få den att diffa i högre farter alltså ?

Vill att den ska diffa i högre farter!!smile

Oki, jag vet att det går att "lura" den för att diffa i högre fart, men just hur mangör detta vet jag ej.

sorry

739 Inlägg
8 juni 2010
#5
sitter en liten fjäder i klumpen brukar funka med att spänna åt den med ett buntband!


1 772 Inlägg
8 juni 2010
#6
Citerat från savarturbo..

Diffen är gjord för att inte låsa om man åker över 50km/h.
Det finns en centrifugalvikt som flyger ut över den hastigheten, har du diffen lös och pillar lite så ser du också fjädern som du ska spänna ett varv till för att kunna sladda på 3:an.
Man kan också svetsa fast vikten i nedfällt läge för samma effekt.

Har inte gjort något av alternativen själv än, men kommer nog att svetsa fast vikten till sommaren, lite tråkigt att gå in på 3:an i en kurva och enhjula.

Sen hur diffen håller för att låsa i högre hastigheter är en annan fråga, från början så är det ju knappast en driftingdiff, snarare ett hjälpmedel för att inte köra fast i låga hastigheter




http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1944534
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1772871

http://forum.turboperformanceclub.com/v … =slungdiff
Senast redigerat av NordstromJ (8 juni 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

264 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#7
NordstromJ skrev:
Citerat från savarturbo..

Diffen är gjord för att inte låsa om man åker över 50km/h.
Det finns en centrifugalvikt som flyger ut över den hastigheten, har du diffen lös och pillar lite så ser du också fjädern som du ska spänna ett varv till för att kunna sladda på 3:an.
Man kan också svetsa fast vikten i nedfällt läge för samma effekt.

Har inte gjort något av alternativen själv än, men kommer nog att svetsa fast vikten till sommaren, lite tråkigt att gå in på 3:an i en kurva och enhjula.

Sen hur diffen håller för att låsa i högre hastigheter är en annan fråga, från början så är det ju knappast en driftingdiff, snarare ett hjälpmedel för att inte köra fast i låga hastigheter




http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1944534
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1772871

http://forum.turboperformanceclub.com/v … =slungdiff

Okej! Ska ta å pröva något av dessa alternativ då!!smile
Tack så länge!!smile



Sök