3307
Sök

Uppgradera 940 turbo

571 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#1
Är inne på å köpa en 940 turbo. Köpa en som redan är lite trimmad (ca 200 hk) eller köpa en orginal ltt och trimma den själv till 200hk + ?
Men jag är inte så hajj på turbo så undrar om ni har nå förslag på grejer som skulle kunna ge 200hk + ?

Har en 531 topp och vx3 kam hemma, är det mycket jobb att byta?

556 Inlägg
12 juni 2010
#2
_Persson_ skrev:
Är inne på å köpa en 940 turbo. Köpa en som redan är lite trimmad (ca 200 hk) eller köpa en orginal ltt och trimma den själv till 200hk + ?
Men jag är inte så hajj på turbo så undrar om ni har nå förslag på grejer som skulle kunna ge 200hk + ?

Har en 531 topp och vx3 kam hemma, är det mycket jobb att byta?

byta topp gör du på en eftermiddag, sen fixar du ett chip och kör på en bar så har du dryga 200 häst sen (Y)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

571 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#3
Marbu skrev:
_Persson_ skrev:
Är inne på å köpa en 940 turbo. Köpa en som redan är lite trimmad (ca 200 hk) eller köpa en orginal ltt och trimma den själv till 200hk + ?
Men jag är inte så hajj på turbo så undrar om ni har nå förslag på grejer som skulle kunna ge 200hk + ?

Har en 531 topp och vx3 kam hemma, är det mycket jobb att byta?

byta topp gör du på en eftermiddag, sen fixar du ett chip och kör på en bar så har du dryga 200 häst sen (Y)

såpass! men de är väl mindre turbo på en ltt?

357 Inlägg
12 juni 2010
#4
_Persson_ skrev:
såpass! men de är väl mindre turbo på en ltt?

Nej, det är samma turbo. Det som skiljer mellan fk och ft är tryckklockan.


556 Inlägg
12 juni 2010
#5
aF skrev:
_Persson_ skrev:
såpass! men de är väl mindre turbo på en ltt?

Nej, det är samma turbo. Det som skiljer mellan fk och ft är tryckklockan.

orginalturbo och orginalspridare klarar 240 häst iaf.. men nästa steg är ju typ 19T och gröna 968:or med 3" lmm, då går de helt ok smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

571 Inlägg
12 juni 2010
Trådstartare
#6
Okej! då blir det ju billigare att köpa en ltt och fixa lite, för en ft kostar en del, + dyrare försäkring..
tackar för svaren,

272 Inlägg
12 juni 2010
#7
_Persson_ skrev:
Okej! då blir det ju billigare att köpa en ltt och fixa lite, för en ft kostar en del, + dyrare försäkring..
tackar för svaren,

llt borde väl vara minst lika dyr? tror inte så många är ute efter en ft eftersom det är så lätt att få en ltt att bli en ft, eller trimma mer direkt

571 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#8
tycker de finns mer ltt ute, skilljer några tusenlappar. och sen är de mer chans å få en gubbkörd/familjebil

556 Inlägg
13 juni 2010
#9
_Persson_ skrev:
tycker de finns mer ltt ute, skilljer några tusenlappar. och sen är de mer chans å få en gubbkörd/familjebil

i mina ögon är LTT värd mer..

antagligen inte gått lika hårt och ät billigare i försäkring, är ju bara att ställa upp laddet är de ju samma som FTT

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök