3795
Sök

Audi A6: Rimligt att byta bromsskivor vid 12 500 mil? LÖST

145 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
BIL: Audi A6 Avant - 06, 2.0 TFSI Automat

Hejsan.

Hade Audin på en märkesverkstad för service m.m. Blev uppringd därför att även skivorna fram behövdes bytas. Säkerheten brukar man ju inte tumma på så jag sa att det var ok. Firman har gett ett bra intryck innan så jag tänkte inte mer på det.

Dock tyckte farsan att det var lite väl tidigt att byta skivor och vid närmare eftertanke så är jag beredd att hålla med. Visserligen kan man ju få be om att få se skivorna efteråt men man kan ju aldrig veta att de är från min bil...

Vad tycker ni, framför allt ni som har erfarenhet från Audi, är det rimligt att byta skivor vid 12 500 mil?...
Senast redigerat av JonB (17 juni 2010)

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

1 004 Inlägg
17 juni 2010
beror väll mer på hur mycke och hårt man bromsar... inte milen...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

689 Inlägg
17 juni 2010
Tidigt eller inte, allt beror på hur man bromsat med bilen etc. har varit med om att man fått byta skivor vid 4000mil

396 Inlägg
17 juni 2010
12500 mil är hur mkt som helst på ett par skivor. jag brukar få byta skivor varannan gång och beläggen håller 4-6000 mil. hade varit nöjd, speciellt eftersom det är en ganska stor bil du har.

145 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Ok, jag tackar för svaren. Firman har som sagt gett ett bra intryck men å andra sidan så har man råkat ut för skojare innan. Personligen har jag aldrig behövt byta skivor vid "så låga" mil men å andra sidan har jag aldrig haft en Audi innan...

tack!

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

2 924 Inlägg
17 juni 2010
Det är fullt rimligt!
Att få bromsskivor att hålla i 10 000 mil kan vara en bedrift bara det..

~ Life is short, have FUN! ~

Jävel
2 018 Inlägg
17 juni 2010
Plus att de är en automat som brukar käka lite mer skivor än en manuell.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Sök