2700
Sök

S40 -00. Växellådan skrapar när man lägger i 3:an

5 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
-s40 1.8 -00
-14500 mil

Vad kan det bero på när jag lägger 3:an att det låter ett skrapande ljud, känner skrapet i handen med. Samma ljud och känsla som om man inte fått i växeln helt när man står stilla och ska köra iväg.
Det är framför allt vid nedväxling detta ljud uppstår.

1 562 Inlägg
18 juni 2010
kopplingen trampar inte ur riktigt allternativt kass låda.

689 Inlägg
18 juni 2010
Tror inte på kopplingen för då skulle det skarapa vid alla växlarna. Tror mer på att det är dåliga synkringar i lådan

5 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Har denna låda vajrar eller ett stag?

Tänkte då att vajrarna kanske går att justera eller byta plastbussningarna sim sitter på staget.

767 Inlägg
18 juni 2010
Låter ju mer som att synkringarna i lådan har gett sig.

1 562 Inlägg
18 juni 2010
n_andersson skrev:
Tror inte på kopplingen för då skulle det skarapa vid alla växlarna. Tror mer på att det är dåliga synkringar i lådan

nej men möjligheten finns å då är de ju bra onödigt å demontera lådan om de kan vara en läckande slavcylinder lr dylikt som ställer till det.

5 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
nej men möjligheten finns å då är de ju bra onödigt å demontera lådan om de kan vara en läckande slavcylinder lr dylikt som ställer till det.

Lådan har varit så här i ca 1000 mil. Kan det ändå vara det? sad

Åter till min förra fråga:

Tänkte då att vajrarna kanske går att justera eller byta plastbussningarna sim sitter på staget.

689 Inlägg
18 juni 2010
Scubamike skrev:

Lådan har varit så här i ca 1000 mil. Kan det ändå vara det? sad

Åter till min förra fråga:

Ja den har vajarar , men inget justerbart

Sök