3429
Sök

(HD) Skyline GT-R Switzer P800 vs Hayabusa (0-300 Kmh) video

Living the good Life!
585 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
#1
Vill ha begäret e framme tongue




Senast redigerat av AudiZack (20 juni 2010)

When the flag drops, the Bullshit stops.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2010
#2
Var ju inte allt för pjåkig. Synd dock för en helvetes drivlineförlust med AWD systemet. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2010
#3
När man bygger en bil strävar man alltid efter att få prestanda av en motorcykel!
Har man det så har man lyckats! han har gjort det! smile

Rinnegan: Självklart är det alltid en effektförlust med fyrhjulskrafs men du får ju grepp så det heter duga!
Iallafall på gatan, på dragracing är AWD värdelöst.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2010
#4
Thunderbird88 skrev:
När man bygger en bil strävar man alltid efter att få prestanda av en motorcykel!
Har man det så har man lyckats! han har gjort det! smile

Rinnegan: Självklart är det alltid en effektförlust med fyrhjulskrafs men du får ju grepp så det heter duga!
Iallafall på gatan, på dragracing är AWD värdelöst.

Precis det jag menar. Men det känns alltid lite åt helvete att förlora runt 100hk på bara drivlinan.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2010
#5
Jo visst äre så! Men tänk också ifall han inte hade det så skulle ju han bara spinna i starten (utan slicks och burnout dvs) smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 juni 2010
#6
Rinnegan skrev:
Thunderbird88 skrev:
När man bygger en bil strävar man alltid efter att få prestanda av en motorcykel!
Har man det så har man lyckats! han har gjort det! smile

Rinnegan: Självklart är det alltid en effektförlust med fyrhjulskrafs men du får ju grepp så det heter duga!
Iallafall på gatan, på dragracing är AWD värdelöst.

Precis det jag menar. Men det känns alltid lite åt helvete att förlora runt 100hk på bara drivlinan.

Hellre det än att tappa 200hk för att det saknas fäste...

AWD är onödigt på klistrad stripp och dragraceslicks, men ska man köra på däck som fungerar någorlunda på gata, bana & stripp så är awd oslagbart. smile


821 Inlägg
20 juni 2010
#7
fusk med automat wink bara att gasa


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2010
#8
sirmiro skrev:
Rinnegan skrev:
Thunderbird88 skrev:
När man bygger en bil strävar man alltid efter att få prestanda av en motorcykel!
Har man det så har man lyckats! han har gjort det! smile

Rinnegan: Självklart är det alltid en effektförlust med fyrhjulskrafs men du får ju grepp så det heter duga!
Iallafall på gatan, på dragracing är AWD värdelöst.

Precis det jag menar. Men det känns alltid lite åt helvete att förlora runt 100hk på bara drivlinan.

Hellre det än att tappa 200hk för att det saknas fäste...

AWD är onödigt på klistrad stripp och dragraceslicks, men ska man köra på däck som fungerar någorlunda på gata, bana & stripp så är awd oslagbart. smile

Sant så sant.
Det jag säger, AWD är värdelöst på strippen men bra på gata.
Men hellre har jag RWD wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

27 Inlägg
20 juni 2010
#9
Rinnegan skrev:
Var ju inte allt för pjåkig. Synd dock för en helvetes drivlineförlust med AWD systemet. hmm

Dock tråkigt att vissa inte verkar förstå att Nissan inte byggde bilen för att den bara ska gå rakt fram.

AWD-Systemet kommer ju i sin rätt när det börjar svänga. wink

sengstr skrev:
fusk med automat wink bara att gasa

Sitter väl paddlar? smile

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2010
#10
Parden skrev:
Dock tråkigt att vissa inte verkar förstå att Nissan inte byggde bilen för att den bara ska gå rakt fram.

AWD-Systemet kommer ju i sin rätt när det börjar svänga. wink

Dock så är AWD system på högpresterande ban-bilar inte heller optimalt, annars så skulle varenda klass upp till F1 köra med AWD. smile

Dock så funkar det helt klart på en gatbil som extraknäcker lite på bana.
Senast redigerat av Rinnegan (20 juni 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 juni 2010
#11
Rinnegan skrev:
Parden skrev:
Dock tråkigt att vissa inte verkar förstå att Nissan inte byggde bilen för att den bara ska gå rakt fram.

AWD-Systemet kommer ju i sin rätt när det börjar svänga. wink

Dock så är AWD system på högpresterande ban-bilar inte heller optimalt, annars så skulle varenda klass upp till F1 köra med AWD. smile

Dock så funkar det helt klart på en gatbil som extraknäcker lite på bana.

Nackdelen med awd är vikt och utvecklingskostnad.

Fördelarna är stora, se bara när Ekström körde audin i STCC. smile
F1 mm har förbud mot 4wd, det skulle gå för fort... big_smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
20 juni 2010
#12
sirmiro skrev:
Nackdelen med awd är vikt och utvecklingskostnad.

Fördelarna är stora, se bara när Ekström körde audin i STCC. smile
F1 mm har förbud mot 4wd, det skulle gå för fort... big_smile

Sen så lär ju drivknutarna vara storlek XL, och ja som du sa, vikt och utvecklingskostnad.

Att det är förbjudet för att det skulle gå för fort tar jag dock med en nypa salt. Skulle hellre tro att det är delvis ett säkerhetsperspektiv med bland annat drivaxlar som behöver skyddas bland annat.

Dock så vet jag ju inte, följer inte F1, men skulle tro att det vore något sådant. Synd att de inte körde med turbo längre. Se bara på BMW's F1 motor som var baserad på M10 blocket med turbo. 1400hk ur 1.5 liter. smile

Sjuk liten handgranat det där.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juni 2010
#13
F1 bilarna var väl totalt livsfarliga med Turbo? Det var väl därför dom tog bort det?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Svartlistad
446 Inlägg
20 juni 2010
#14
Thunderbird88 skrev:
F1 bilarna var väl totalt livsfarliga med Turbo? Det var väl därför dom tog bort det?

samma sak som med grupp b rallybilarna, dom började gå för fort då infördes restriktioner smile



Sök