Du har en "nyare" variant. är handtaget slätt på utsidan så leta efter skarven på sidorna. Men är inte handtaget slätt så är det den biten i mitten som är kåpan som skal bort
Då lär du lossa hela mittkonsolen med radio och värmeanläggningen, rätt lätt är de. Man börjar med att pilla upp plasten runt växelspaken så man får bort den och sen har du två t25 torx skruvar som sitter i underkant där som man skruvar bort (finns 4 kom jag på men de är bara två man skruvar bort) och sedan tar man tag i panelen i nederkant och bryter ut den för den är bara i hakad i överkant. Sen har du alla sladdar till stereo och ac anläggningen som ska loss men kom ihåg att inte ha tändning på när du gör detta för då blir de felkoder. Sen ser du hur ramen sitter på baksidan
Då lär du lossa hela mittkonsolen med radio och värmeanläggningen, rätt lätt är de. Man börjar med att pilla upp plasten runt växelspaken så man får bort den och sen har du två t25 torx skruvar som sitter i underkant där som man skruvar bort (finns 4 kom jag på men de är bara två man skruvar bort) och sedan tar man tag i panelen i nederkant och bryter ut den för den är bara i hakad i överkant. Sen har du alla sladdar till stereo och ac anläggningen som ska loss men kom ihåg att inte ha tändning på när du gör detta för då blir de felkoder. Sen ser du hur ramen sitter på baksidan
Du måste bryta strömmen en stund innan du lossar ecc-panelen om du vill undvika felkoder! Inte bara vrida av tändningen...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Då lär du lossa hela mittkonsolen med radio och värmeanläggningen, rätt lätt är de. Man börjar med att pilla upp plasten runt växelspaken så man får bort den och sen har du två t25 torx skruvar som sitter i underkant där som man skruvar bort (finns 4 kom jag på men de är bara två man skruvar bort) och sedan tar man tag i panelen i nederkant och bryter ut den för den är bara i hakad i överkant. Sen har du alla sladdar till stereo och ac anläggningen som ska loss men kom ihåg att inte ha tändning på när du gör detta för då blir de felkoder. Sen ser du hur ramen sitter på baksidan
Du måste bryta strömmen en stund innan du lossar ecc-panelen om du vill undvika felkoder! Inte bara vrida av tändningen...
//Brådhis
Skitsnack det räcker fint med att tändningen e av
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Då lär du lossa hela mittkonsolen med radio och värmeanläggningen, rätt lätt är de. Man börjar med att pilla upp plasten runt växelspaken så man får bort den och sen har du två t25 torx skruvar som sitter i underkant där som man skruvar bort (finns 4 kom jag på men de är bara två man skruvar bort) och sedan tar man tag i panelen i nederkant och bryter ut den för den är bara i hakad i överkant. Sen har du alla sladdar till stereo och ac anläggningen som ska loss men kom ihåg att inte ha tändning på när du gör detta för då blir de felkoder. Sen ser du hur ramen sitter på baksidan
Du måste bryta strömmen en stund innan du lossar ecc-panelen om du vill undvika felkoder! Inte bara vrida av tändningen...
//Brådhis
Skitsnack det räcker fint med att tändningen e av
Alla gör som dom vill, men jag har iaf vid två tillfällen fått radera mängder med koder ur två (olika) kompisars bilar pga dom ej brutit strömmen innan!
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Då lär du lossa hela mittkonsolen med radio och värmeanläggningen, rätt lätt är de. Man börjar med att pilla upp plasten runt växelspaken så man får bort den och sen har du två t25 torx skruvar som sitter i underkant där som man skruvar bort (finns 4 kom jag på men de är bara två man skruvar bort) och sedan tar man tag i panelen i nederkant och bryter ut den för den är bara i hakad i överkant. Sen har du alla sladdar till stereo och ac anläggningen som ska loss men kom ihåg att inte ha tändning på när du gör detta för då blir de felkoder. Sen ser du hur ramen sitter på baksidan
Du måste bryta strömmen en stund innan du lossar ecc-panelen om du vill undvika felkoder! Inte bara vrida av tändningen...
//Brådhis
Skitsnack det räcker fint med att tändningen e av
Tar du av kablarna till ecc utan att ta bort batteriet får du felkoder på srs.
Du måste bryta strömmen en stund innan du lossar ecc-panelen om du vill undvika felkoder! Inte bara vrida av tändningen...
//Brådhis
Skitsnack det räcker fint med att tändningen e av
Tar du av kablarna till ecc utan att ta bort batteriet får du felkoder på srs.
Nej det får du INTE jag jobbar med detta å har sökert gjort det 100 ggr du får endast felkoder om tändningen e på... SRS systemet e inte aktiv om tändningen inte e på... kan diskuteras länge men jag vet att jag har rätt.
Dock med tändnig på så blir det många skojjiga felkoder om du tar bort kabeln till ECC på modeller innan 05 då ena termerings motsåndet sitter där
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
när jag bytte stereo i min -05 femma så räckte de med tändning av vriden, jag hade automat låda och där lär man vrida på nyckeln för att kunna få spaken ur p läget och sen fick man vrida av den så långt de gick för att kunna plocka bort ecc kablarna