Okej, nu är ju jag iof fruktansvärt dålig på de där med att räkna fram vad som är lagom och vise versa. Men generatorn är iaf på dom motorerna en 60 ampere så jag tror att den kommer klara laddningen.
Hur mycket ström går det åt till motorns tändning+bränslesystem ungefär? Hur är det med utväxlingen på allting, behövs det höga varv på motorn för att generatorn ska ladda fullt?
Jag har dålig koll på detta med båtmotorer och deras generatorer.
Bränsle- och tändningssystem tar inte mycke alls, det som snor mycke ström är när man trimar/tiltar motorn. Runt 3000 varv har man maxladd men om jag inte minns fel ligger laddet på 14 volt redan på tomgång. Så att så sett är det nog lungt
Okej, det låter ju bra, Men om man säger så att man kommer ju inte att lyssna på så jätte mycket musik när man kör, inte mycket bas iaf, då ställer man mera om på 6x9orna Det är mera när man sitter med polare och bärsar å chillar å så som man skulle vilja ha musik, och det är ju inget problem om man har igång vispen en stund och laddar lite Men därför skulle det vara bra om man skulle ha två batterier till bara steget så man kan spela minst 1h iaf på lite högre volym.
Dubbla batterier är ingen dum ide, det håller jag med om. Det du får tänka på är att det tar längre tid att ladda upp dem om de har blivit urladdade, jämfört med om du bara hade haft ett batteri.
Dubbla batterier är ingen dum ide, det håller jag med om. Det du får tänka på är att det tar längre tid att ladda upp dem om de har blivit urladdade, jämfört med om du bara hade haft ett batteri.
Farsan har bättre batteri laddare än vad kim jong il laddar sina atombomber med, så det e inge problem