3702
Sök

Problem med Golf 3 (ellr 2?) 92:a

20 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Hej.
Jag köpte igår en 92:a golf som ser bra ut (lägger bilder sen) och går hur bra som helst förutom en enda sak: Det slår när man svänger skarpt och även i gupp. Det slår liksom till flera gånger tills man slutar svänga och om man åker lite snabbt i vissa gupp så hör man samma "knackande" ljud och jag har en känsla av att det kan vara någon bussning när jag läst runt lite?
Vad tror ni här?

Mvh

Rocknroller
296 Inlägg
3 juli 2010
Låter som drivknuten eller rull-lagret i fjädringen..

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

20 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
zedthepunk skrev:
Låter som drivknuten eller rull-lagret i fjädringen..

Det farsans polare sa nu också när far ringde för 10 min sen! Hur vet man vilken det är då går det att testa och hur akut är det som det måste fixas?

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
3 juli 2010
Låter det illa i gupp på en Golf 3:a så gissar jag på bussningarna i krängningshämmarfästena, det är ju inte direkt ovanligt.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

20 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Ulf_W skrev:
Låter det illa i gupp på en Golf 3:a så gissar jag på bussningarna i krängningshämmarfästena, det är ju inte direkt ovanligt.

Det jag också läst om en del, får väll helt enkelt be någon som man känner som kan det gå igenom den, svårt för folk via ett forum att hitta felet men nu har jag ett hum om vad som kan vara felet och vanliga fel, tackar!

20 Inlägg
3 juli 2010
Trådstartare
Hej igen boys, skulle bara vilja ha er expertis-hjälp i pris-frågan.

Vad tror ni detta arbete kan kosta beroende på vilket problem det är, både med delar bara och jag då gör det själv eller om jag lämnar in den till verkstad på ett ungefär? Tack på förhand!!
Senast redigerat av Sebbe021 (3 juli 2010)

Rocknroller
296 Inlägg
4 juli 2010
byta drivknut kostar runt 1500 och uppåt på verkstad rästen vette fan

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

20 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
zedthepunk skrev:
byta drivknut kostar runt 1500 och uppåt på verkstad rästen vette fan

Ok tackar!

20 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Ursäkta att jag är lite lat men känns som om ni här har ganska stor koll, vad skulle främre bromsrören kosta att byta på verkstad då mina börjat rosta ganska mycket?

Tack så hemskt mycket på förhand

20 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
Polarn kom över, alla problem är lokaliserade och ska fixas i veckan, det var vänster framdämpare som var slut och nåt sånt skit och sen nån rem för servostyrningen som gnisslade och var sliten (för er som ville veta).

Sök