3066
Sök

Scart fördelare

337 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
någon som vet om scart förgreningen funkar åt andra hållet jag har ett xbox 360 o ett ps2 då kan man ju göra så båda går in på en scart i tv:n MEN funkar det åt andra hållet när jag har ett xbox 360 o 2 tv apparater att med hjälp av förgrenaren kan välja vilken tv det ska visas på

Filmfotograf/Fotogtaf för Jontes Film & Foto
www.jontesfilmochfoto.se

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
6 juli 2010
Scart är normalt, om alla stift är kopplade både "in och ut" så att säga. Men om din delare är fullkopplad vet i tusan, och hur du ska kunna plugga "hanen" (som är ensam) i delaren i ditt Xbox vet i fan..

/Mattias

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 juli 2010
Det beror väl på förgrenaren.
Sega Mega Drive (stå ut, jag har en poäng) hade ju t.ex. så att du kopplade in antennsladden i dess "splitter", och sedan splittern in i tvns antennuttag, sedan kunde du välja på splittern med hjälp av en spak om antennuttaget skulle använda bild från Segat eller från den vanliga antennkällan (tv kanaler).
Så det finns väl en möjlighet att det finns dit med, annars går det väl att fuskkoppla via t.ex. en video.. Kolla Clas eller Kjell o co vettja!
Rekommenderar dock verkligen inte scart till 360...
Senast redigerat av Mortalis (6 juli 2010)

337 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
matteeee skrev:
Scart är normalt, om alla stift är kopplade både "in och ut" så att säga. Men om din delare är fullkopplad vet i tusan, och hur du ska kunna plugga "hanen" (som är ensam) i delaren i ditt Xbox vet i fan..

en scart ser ju lika dan ut i båda ändarna men är delaren annat byggd då eller

www.jontesfilmochfoto.se

337 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Mortalis skrev:
Det beror väl på förgrenaren.
Sega Mega Drive (stå ut, jag har en poäng) hade ju t.ex. så att du kopplade in antennsladden i dess "splitter", och sedan splittern in i tvns antennuttag, sedan kunde du välja på splittern med hjälp av en spak om antennuttaget skulle använda bild från Segat eller från den vanliga antennkällan (tv kanaler).
Så det finns väl en möjlighet att det finns dit med, annars går det väl att fuskkoppla via t.ex. en video.. Kolla Clas eller Kjell o co vettja!
Rekommenderar dock verkligen inte scart till 360...

jo men det är ju så scart delaren fungerar min fråga va om man kunde vända på det istället för för 2 enheter in i en tv så vill jag ha en enhet i 2 tv apparater

t.ex hemma har jag 2 tv apparater istället för att krångla med att rycker ur kontakter o skifta o hålla på så skiftar man bara tv på delaren

ne ingen rekomenderar scart till 360 men alla har inte råd men "rätt" tv heller

www.jontesfilmochfoto.se

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
8 juli 2010
En scartdelare har en hane och två honor, så att du med två scart-sladdar som är hane-hane totalt ger dig en y-sladd med hanar i alla tre ändar, och samma signal ut i två av dem som in i den tredje.

Att då använda den på fel håll blir lite lattjo, då du ska försöka plugga in en sån i xbox, som har en specialsladd, från en egen kontakt till en scart-hane. Ska den då byggas ihop med en scart-delare på fel håll måste du ha en hona-hona. ( http://www.dustinhome.se/pd_5010073312.aspx )
Men sen måste scart-delaren vara fullkopplad (eller bara halv-kopplad, men på andra hållet mot en normal scartdelare..det tror jag inte finns iofs). Det vet jag inte om just din är.

/Mattias

337 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
i min delare jag har så äre hona i alla 3 så man kan ju kopplat "fel håll" men min fråga va mer hur det blir med signalen o sånt eller om det är risk att det bli fysisk skada på grejerna

jo jag har ju en switch på min så jag väljer vilken scart som ska ge signal
Senast redigerat av Raggar_Jonte (9 juli 2010)

www.jontesfilmochfoto.se

Sök