2749
Sök

Vad ska man köpa för bil till folkracing

110 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
hur stark sku motorn behöva att vara jag har en opel kadet med cha 75-85hk som liger och skräpar på gorden

1 207 Inlägg
20 juni 2010
ROBIN_____ skrev:
hur stark sku motorn behöva att vara jag har en opel kadet med cha 75-85hk som liger och skräpar på gorden

Eh?hmm

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
20 juni 2010
Hedning skrev:
164an lär ju också vara framtung, och enligt vad jag har hört så är dem hästar dem har antingen döda eller efterblivna.

btw, audi 80/100 2.3 borde inte dem vara nått? finns ju massor av dem(ni kan få två 100or av mig).

problemet med audi är att de är "ganska" tunga, visst, det är ingen som flyttar på dem utan vidare, men tror ändå de skulle halka efter ganska lätt. hade dock 4wd och turbo varit tillåtet så hade nog gamla audi 100 tq varit ganska giftiga på folkracebanorna nu för tiden, 2.2T med fyrkrafs och pystrim kombinerat med tyngden och stryktåligheten hos en stridsvagn, minst sagt potent folkracer...

edit: dock är nog risken att de skulle vattna banan med läckande olja lätt överhängande, hehe
Senast redigerat av TS_quattro (20 juni 2010)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

1 738 Inlägg
20 juni 2010
du ska åka på en folkracetävling o ge ett anbud som många säger!! det är inget att hålla på o bygga en bil för flera tusen och sedan bli av med den första tävlingen, då håller inte ekonomin i längden kan jag säga

44 Inlägg
9 juli 2010
jag har byggt 2 folkracebilar och den ena var en mazda 323 doch med ca: 130hk den var skit snabb och bra om man ville vinna men den andra en volvo 142 var mycke roligare att köra. Men dem jag sätt på tävlingar som oftast vinner är folka bubblor med b23 i

1 562 Inlägg
9 juli 2010
beror på vad du är van att köra samt vilka banor du tänkt tävla på.

9 117 Inlägg
9 juli 2010
Kan ju meddela att dom höjt anbuden till 6500:-. Att bygga en vettig bil kostar 2-4000:-. Är idag inte många som trimmar och grejar idag utan kör rätt så standard. Ett par vettiga stötdämpare från Biltema kapade fjädrar, lättat svänghjul och bearbetad topp ev extractorgrenrör. Där har du ett riktigt vinnarrecept. Blir du av med bilen så är det bara bygga en ny för samma peng så tjänar du på det.
Ska du fegköra så är det framhjulsdrivet som gäller.
Vill du ha jävligt kul så är det bakhjulsdrivet som gäller.

110 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Putteliten skrev:
Kan ju meddela att dom höjt anbuden till 6500:-. Att bygga en vettig bil kostar 2-4000:-. Är idag inte många som trimmar och grejar idag utan kör rätt så standard. Ett par vettiga stötdämpare från Biltema kapade fjädrar, lättat svänghjul och bearbetad topp ev extractorgrenrör. Där har du ett riktigt vinnarrecept. Blir du av med bilen så är det bara bygga en ny för samma peng så tjänar du på det.
Ska du fegköra så är det framhjulsdrivet som gäller.
Vill du ha jävligt kul så är det bakhjulsdrivet som gäller.

tack för tipset

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
11 juli 2010
maco skrev:
ROBIN_____ skrev:

Eh?hmm

"Hur stark bör motorn vara, då jag har en Opel Kadett med cirka 75-85 hästkrafter som ligger och skräpar på gården".

You're welcome.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök