Nu är det så här att jag har en -91 Toyota Celica ST-i som är ett par cm lägre på vänster fram än på de andra hjulen, och i större gupp är bilen väldigt hård och stötig. Jag har läst och kollat runt och har som förstått att det nog är fjädern som är av/dålig och har hissat upp bilen och kikat men inte lokalisera att den ska vara knäckt. En bild:
Är det nya fjädrar som gäller (tänkte i så fall sänkningsfjädrar) eller är det lika bra att köpa coilovers då dämparna som sitter där snabbt kommer slitas ut av en sänkning?
Det billigaste coilover kittet jag hittat kostar 7995:- exkl frakt. Och de billigaste sänkfjädarna går på 1149:- exkl frakt, men då tillkommer ju flera tusen om jag måste köpa dämpare med så slutar kanske på ganska samma om inte någon vet av billigare saker? (Ska ju inte vara en tävlingsbil utan en vanlig sommarglidare. )
Det jag tänkte som är praktiskt om jag skaffar coilovers är ju att man kan finjustera höjden så man får bilen så man får rätt stuk på den, sen har jag hört enstaka hemska historier då folk köpt sänkfjädrar och bilen t.ex blir högre fram än bak så den ser konstig ut. :S