4647
Sök

V8 projekt Volvo 264 1975

527 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
#21
Dags för en uppdatering om bilen! Motorn är nu permanent isatt (hoppas jag) och alla rutor har satts i, gjort iordning koppling, plus lite bromsmeckande och annat småpill. Startate upp motorn i helgen och det gick ganska bra förutom lite strul med oljetrycket. Väntar på lite plåtgrejer till fronten som behövs för att kunna montera kylare och ja, hela fronten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55356/949229_thx5bq.jpg

[video]http://www.garaget.org/video/255ffn2i3v24[/video]

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

8 Inlägg
14 juni 2010
#23
Blir att följa denna! spännande!

83 Inlägg
14 juni 2010
#24
Så häftigt smile Lycka till!

Haj fajv, verri naaaajs

527 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#25
Tackar! Det känns som om det kanske blir bil av den tillslut!

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

527 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
#26
Det går framåt, den börjar äntligen se ut som en bil!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55356/952153_b3h2fu.jpg

Fått på frontplåtarna och kladdat på lite färg på dem.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55356/952151_43u96o.jpg

Och amerikalyktorna har kommit på plats

https://www1.garaget.org/gallery/archive/55356/952149_g9d3rr.jpg

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

527 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#27
Nu är då bilen fixad så att den är fullt körbar, kopplingen verkar då funka bra fast det är en mix av rover och volvogrejer.

[video]http://www.garaget.org/video/bkg1hbxc8chr[/video]

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

97 Inlägg
12 juli 2010
#29
Jag gillar varken volvo eller roover eller att burna utanför MAX, men detta verkar ju tämligen "häftigt"!


527 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#30
robininfOCUS skrev:
Fränt!

Tackar!

vadsomhelst skrev:
Jag gillar varken volvo eller roover eller att burna utanför MAX, men detta verkar ju tämligen "häftigt"!

Att det blev en burnout utanför max kan ju bero på att verkstaden ligger precis bredvid....

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

Jävel
2 018 Inlägg
12 juli 2010
#31
fyfan vad häftigt smile finns de möjlighet att regga bilen med motorn?

You got to risk it, to get the biscuit :)

527 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#32
Det ska nog gå att få igenom den då den nog inte har mer än runt 200 hästar och då den är i stort sett helt i aluminium blir det ju inte så tungt heller. målet är då att regbesiktiga med utbytt motor och låda.

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 juli 2010
#33
Kul projekt! Ska helt klart följa fortsättningen! smile


Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
12 juli 2010
#34
Detta var ju grymt coolt! Verkar ju redigt pigg för att vara en orginalmotor, men V8or är ju inte direkt klena så... wink

Tycker du skall köra på fortsättningen med så mycket finish på bygget som du har kunskap till, kan och kommer ju säkert bli en bil som får ett rykte om sig big_smile

Hoppas du får ihop reggningen med, att få köra en sån kärra med gott samvete på vägen måste vara kul tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Billackerare
231 Inlägg
13 juli 2010
#35
Riktigt ballt! Sen jag va typ 15 har man drömt om en 240/260 me V8! Å det ska hinnas med innan man dör!wink Synd att -75orna börjar bli mer å mer ovanliga i något sånär bra skick!

Riktigt fränt bygge å lycka till med reggningen!!!

Man har det inte roligare än man gör på sig!

527 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
#36
_DamnIt skrev:
Kul projekt! Ska helt klart följa fortsättningen!

Tacktack! kul att det finns lite intresse för ens konstiga påhitt!

Volvo1968 skrev:
Detta var ju grymt coolt! Verkar ju redigt pigg för att vara en orginalmotor, men V8or är ju inte direkt klena så... wink

Tycker du skall köra på fortsättningen med så mycket finish på bygget som du har kunskap till, kan och kommer ju säkert bli en bil som får ett rykte om sig big_smile

Hoppas du får ihop reggningen med, att få köra en sån kärra med gott samvete på vägen måste vara kul tongue

Motorn är inte helt original, insuget är ett offenhauser och förgasaren kommer från holley, det kan hända att det sitter en trimkam på den också. Enligt för ägaren till motorn så har den gått i en banracingbil i england en gång i tiden. Blir nog inte så lätt att få en superfinish på det, lacken blev sådär och det var svårt att få nån fason på karossen då rostlagningen som var gjord av tidigare ägare inte var så snyggt gjorda på en del ställen. Men en kul bil kommer det säkert bli!

Putte-Penzel skrev:
Riktigt ballt! Sen jag va typ 15 har man drömt om en 240/260 me V8! Å det ska hinnas med innan man dör! wink Synd att -75orna börjar bli mer å mer ovanliga i något sånär bra skick!

Riktigt fränt bygge å lycka till med reggningen!!!

Det är ju helt klart värt att göra en sånt här projekt tycker jag. Jag och polaren hade gått o pratat om att göra nåt sånt här ett bra tag och sen när fick jag en v8 och hittade en kaross till salu bara någon mil hemifrån fanns det ingen återvändo!

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå


Sök