Första lördagen i Maj, ett väl känt datum i Gästriketrakterna, det är nämnligen då årets första Cruising i Gävle går av stapeln. En herrans massa veteranare samlas i centrala delarna av Gävle och snackar och cruisar. Men Cuisingen lockar även en stor, om inte enorm, mängd sportbilar och andra entusiastbilar. En av dom som tog sig tid att komma till Gävle var Debren som precis införskaffat en ny pulka, inget mindre än en Porsche 997 Turbo. Kan bara säga, wow vilken bil!
Äntligen möjlighet att prova mina blixtar på allvar, mycket intressant samt roligt att jobba med artificiellt ljus! Resultatet ser ni nedan.
Snygga byggnader i bakrunden..när byggdes dom i Gävle? Snyggt gjort iaf
Bilderna är bra, men bilen känns lite inklippt tycker jag på en del bilder. Syns väl mest på 1:an. Är väl det hårda blixtljuset som gör det, rätta mej om jag har fel? Sen tycker jag inte att bilens riktiga färg kommer fram..vet inte om du har vridit på levels eller bara lagt på ett filter..
Synd oxå att den där trappuppgången kom med på 2:an och 5:an..
Detta är min åsikt iaf, det är absolut ingen sågning av bilderna..utan jag har sett bättre ifrån dej
Tack för kritiken, tar det självklart inte som någon sågning
Är fullt medveten om att bilderna ser lite konstlade ut och det var lite det som var meningen även om det inte blev riktigt som jag tänkt. Ville mest experimentera med att byta miljö då orginalbilderna vart så tråkiga. Färgerna har jag gjort med avsikt för att få lite varmare känsla i bilderna då jag tyckte det skulle passa in med de transatlantiska schemat
Hur som helst var denna session inte någon 100 procentig och det känner jag till, var en ganska lång diskussion på zatzy om detta. Men lovar att det kommer fler bättre sessioner från min glugg innan sommaren är slut!