3511
Sök

Volvo 855 t5 inget laddtryck alls

1 353 Inlägg
4 juni 2010
#21
bl1nd skrev:
PutteZ skrev:
näe förstod de menade att jag skulle åka och köpa vakuumslagarna. okeej ska pröva det och lyssna om ic är trasig lite svårt att höra bilen låter ganska mycket men ska göra ett försök.

Kom på en annan grej du också kan testa, Om knacksensorn är paj, kan motorn gå in i såkallat limp home läge. Vet inte men de e möjligt att detta reglerar magnetventilen så den inte öppnar alls = inget laddtryck av säkerthetsskäl. Testa ryck ur slangen till WG klockan som sitter på turbon, men akta så den inte skenladdar, försiktig på gasen big_smile

fel.
OM en magnetventil skulle vara stängd så är detta samma sak som att köra med ryckt wg slang, eftersom att den då inte släpper igenom nåt laddtryck till wg-klockan,
OM en magnetventil är öppen så kommer det bli GLT eftersom att då släpper den laddtryck direkt till wg-klockan,

SUMMA SUMARIUM  om magnetventilen krånglar får du antingen fullt laddtryck, 0,4bar eller svajande laddtryck punkt slut..
lamdan kan inte heller påverka att laddtrycket blir 0,
så du har ett fetingläckage nånstans, och detta måste du höra


89 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#22
nu när jag var påväg hem igen efter jag köpt vakuumslangar börjar den grundladda kommer in lite grann på det vita alltså skulle tippa 0.2-0.3 ladd ska testa byta slangarna nu och se vad som händer. någon som har en bild hur slangarna till magnetventilen ska sitta? vet ej om dom sitter fel just nu?


89 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#23
tror mig hittat felet magnetventilen är trasig gick att suga och blåsa i en av dom 3 men den 2 som man ska kunna göra så går riktigt segt att blåsa i blir att beställa en ny sådan. någon som har beställt tidigare från något annat ställe än volvo (volvo tar 1013kr för en ny där)


1 353 Inlägg
61 Inlägg
16 juli 2010
#25
PutteZ skrev:
tror mig hittat felet magnetventilen är trasig gick att suga och blåsa i en av dom 3 men den 2 som man ska kunna göra så går riktigt segt att blåsa i blir att beställa en ny sådan. någon som har beställt tidigare från något annat ställe än volvo (volvo tar 1013kr för en ny där)

Du kan alltid testa o spruta in lite 5-56 eller liknande i den, dom kan ofta kärva..

Annars äre ju skroten som gäller.



Sök