3749
Sök

Söker tips ang borttagning av dekaler

158 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Tjenare på er

Jag söker lite tips på hur jag ska få bort alla dekaler på bilen utan att lacken ska haka på :-)

Låt höra....

Med Vänlig Hälsning / Fredrik

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
19 juli 2010
Varmluftspistol, lite känsla och Biltemas Label Off på klistret som blir kvar...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

43 Inlägg
19 juli 2010
Om du får klister rester kvar brukar det oftast gå bort med hjälp av ny klister, iaf i form av tejp.
Bara att sitta och "dutta" om och om igen så så ska du se att det går bort.

158 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Tack för tipsen, det lär även bli en rejäl polering när de är borta, dekalerna har suttit på i några år.....

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 juli 2010
hade fula deklare på gamla golfen, suttit på säkert 10 år, tog hårtork och naglar, fanns det ingen risk att förstöra lacken, gick skitbra, sedan använda något lämpligt medel för att få bort det som blir kvar, körde rubbing i mitt fall

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 juli 2010
2ooSX skrev:
Vet inte om den här funkar? värt ett försök kanske?..

http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-K … orttagare/

Funkar bäst på dubbelhäftande tejp osv tycker jag.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
20 juli 2010
Fiskelina och Goo Off !

Nu kanske det inte finns goo off i sverige men som dom andra skrev funkar det nog med label off.

Dränk in limmet bakom dekalen men vätskan och sedan av med dekalen genom att "såga" med fiskelinan bakom den.

På med mer vätska och gnugga med en fiber duk. Sen på med lite rubbing eller cleaner för att fixa till det sista så borde det bli bra..

Inspiration comes standard

VW-nörd?
4 332 Inlägg
20 juli 2010
förresten är det dekaler, eller emblem han pratar om egentligen..emblem som i motorbeteckningar eller modellnamn och dekaler som i flames, firmanamn och skit..verkar som att fler än jag är osäkra tongue mitt tips va för dekaler, inte emblem, emblem e ovannämnda

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 juli 2010
Antar han ska ta bort sony dekalerna och de röda och gråa.

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
20 juli 2010
2ooSX skrev:
Ja, då har han att göra ett tag tongue

Äh det är ju stora fina bitar, är det kvalitetsvinyl så är det borta på några tim...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

158 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Japp det är alla dekaler på hela bilen, det är Sony som har "stripat" upp bilen då det har varit deras demobil, men nu ska dom bort..

Sök