3520
Sök

Koppla in slutsteg, mm orginal Bmw E39

35 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Gokväll!
Har köpt mig en Bmw 523i e39 -99!
Undrar därför om någon erfarenhet om orginal stereon som sitter i?!
För vill i första hand behålla ORGINAL stereon...
Sitter en CD-växlare för 6st skivor i skuffen, tar dock inte MP3!
Undrar om det finns ingång för slutsteg på baksidan utav orgianal stereon. Läst lite om att bmw har en orginal cd-växlare till dom nyare som tar mp3 skivor, men den ska kosta dryga 6lax, går det inte att tex koppla in mp3n eller usb genom att dra en sladd från baksidan?!
Vill alltså kunna koppla in basen, samt köra någon form av mp3filer med orginalstereon om detta nu är möjligt!smile
Hur har ni löst detta på bästa möjliga sätt?!
Vill ha ärliga svar inga vilda gissningar!
Tack på förhand!
//Chrille

dBverkstan.se
64 Inlägg
20 juli 2010
Om du söker runt lite på google så har jag för mig att endel kört alpine mp3 cd-växlare och fått det att fungera med orginal stereon. Men till en början vad har du för ljudpaket i bilen?

35 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Pa3rlan skrev:
Om du söker runt lite på google så har jag för mig att endel kört alpine mp3 cd-växlare och fått det att fungera med orginal stereon. Men till en början vad har du för ljudpaket i bilen?

Yes, fått fram det med, och det är ett alternativ om man kan få kopplat in slutsteget med.smile
Inte så jääkla duktig på vilka paket osv, kanske står någon stans?! Kassett band finns det iaf wink

dBverkstan.se
64 Inlägg
20 juli 2010
Är väll igentligen skitsamma så länge du inte har proffesional med dsp,för då är varje högtalare aktivt delad. Har du bmw orginal baslåda i din? isf har du dsp.
Annars har du nog inte det och var glad för det, då kan du följa denna guide så får du lågnivå utgång i din bmw big_smile

Mektips för att få ut lågnivå ur E38/E39:
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=39

Ett annat alenativ är helt enkelt att bara ta en vanlig hög-till-lågnivåomvandlare som finns att köpa hos varje bilstereohandlare och sno signalen från en av bakhögtalarna till den.

Hoopas du fick svar på dina frågor
//Robin

Sök