Orion hcca 12" Bas

Beastmaster
11 maj 2010 · 113 Inlägg

Hej. Är det någon som har ett par orion hcca basar som kan berätta hur dom upplever ljudet. Är det bara fruktansvärd basblås eller är det hårdare bas så man kan spela all musik? Känns som att det bara är en riktig bas som bara kan köra djup musik. //

Senast redigerat av Viggen9-3 (11 maj 2010)

Saab 99 turbo "Saab 99 Turbo" (1979)
Saab 9-3 ss "BeastMaster III" (2003)
Streethawk Billjuds Wannabe
11 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Mja, jag har inte haft eller lyssnat på en sådan bas.
Men min uppfattning utav den basen är att den är byggd för att spela högt så djupa basfrekvenser kan den spela, har dock ingen aning om den är rapp eller slö det får någon annan svara på.

Ett tipps dock är att ändra rubriken till nåt bättre om du inte vill få den låst.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Beastmaster
11 maj 2010 · 113 Inlägg

ok, tack för svaret, vad ska jag skriva då?smile

Saab 99 turbo "Saab 99 Turbo" (1979)
Saab 9-3 ss "BeastMaster III" (2003)
jimmyostrom
11 maj 2010 · 560 Inlägg

Nej du behöver inte stämma av dessa pissedjupt om du inte vill det.

Runt 40-48Hz är en bra avstämning tycker jag på dessa beroende på bil och hur lådan placeras (förstärkning osv).

När jag tävlade med min/a 10" så hade jag en avstämning på ca 68Hz tror jag, men det låter inte roligt kan jag lova roll

Men vill du ha en bas som kan spela all musik bra så finns det kanske andra billigare SQ alternativ att titta på om det inte är SPL du vill ha så att säga.

Viggen9-3 skrev:
Hej. Är det någon som har ett par orion hcca basar som kan berätta hur dom upplever ljudet. Är det bara fruktansvärd basblås eller är det hårdare bas så man kan spela all musik? Känns som att det bara är en riktig bas som bara kan köra djup musik. //

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Beastmaster
11 maj 2010 · 113 Inlägg

Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Streethawk Billjuds Wannabe
11 maj 2010 · 1 771 Inlägg

Viggen9-3 skrev:
Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Finns ju kicker,Dls,B2,Re som är välkända märken.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Beastmaster
11 maj 2010 · 113 Inlägg

jo finns mycket att välja på

jimmyostrom
11 maj 2010 · 560 Inlägg

Denna bas är rapp med en bra låda och mycket effekt, men det är INGEN SQ bas.

Orion HCCA basarna är gjorda för att tåla så enormt mycket smisk och med effektsiffror som får Världen att haja till.

Orion HCCA är den näst mest tåligaste basen jag testat och den absolut billigaste tåligaste basen jag testat.

Så vill du ha en bas som tål det mesta så är den bäst för dig.

Viggen9-3 skrev:
Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
FiBTL
11 maj 2010 · 298 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Nej du behöver inte stämma av dessa pissedjupt om du inte vill det.

Runt 40-48Hz är en bra avstämning tycker jag på dessa beroende på bil och hur lådan placeras (förstärkning osv).

När jag tävlade med min/a 10" så hade jag en avstämning på ca 68Hz tror jag, men det låter inte roligt kan jag lova roll

Men vill du ha en bas som kan spela all musik bra så finns det kanske andra billigare SQ alternativ att titta på om det inte är SPL du vill ha så att säga.

Viggen9-3 skrev:
Hej. Är det någon som har ett par orion hcca basar som kan berätta hur dom upplever ljudet. Är det bara fruktansvärd basblås eller är det hårdare bas så man kan spela all musik? Känns som att det bara är en riktig bas som bara kan köra djup musik. //

68Hz big_smile SPL FTW!!!cool

Audi A3 TDi "Äcklet" (1997)
jimmyostrom
12 maj 2010 · 560 Inlägg

He He He:D

FiBTL skrev:

jimmyostrom skrev:
Nej du behöver inte stämma av dessa pissedjupt om du inte vill det.

Runt 40-48Hz är en bra avstämning tycker jag på dessa beroende på bil och hur lådan placeras (förstärkning osv).

När jag tävlade med min/a 10" så hade jag en avstämning på ca 68Hz tror jag, men det låter inte roligt kan jag lova roll

Men vill du ha en bas som kan spela all musik bra så finns det kanske andra billigare SQ alternativ att titta på om det inte är SPL du vill ha så att säga.

Viggen9-3 skrev:
Hej. Är det någon som har ett par orion hcca basar som kan berätta hur dom upplever ljudet. Är det bara fruktansvärd basblås eller är det hårdare bas så man kan spela all musik? Känns som att det bara är en riktig bas som bara kan köra djup musik. //

68Hz big_smile SPL FTW!!!cool

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Frissan
12 maj 2010 · 4 693 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Denna bas är rapp med en bra låda och mycket effekt, men det är INGEN SQ bas.

Orion HCCA basarna är gjorda för att tåla så enormt mycket smisk och med effektsiffror som får Världen att haja till.

Orion HCCA är den näst mest tåligaste basen jag testat och den absolut billigaste tåligaste basen jag testat.

Så vill du ha en bas som tål det mesta så är den bäst för dig.

Viggen9-3 skrev:
Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Vilken är den mest tåligaste du testat då?

Booyakasha!
HiFiMick
12 maj 2010 · 124 Inlägg

Skulle nog vilja påstå att 38Hz är en riktigt bra musik avstämning på en låda och som av en slump så är det nog där Orion HCCA presterar som bäst.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
M_icke_
12 maj 2010 · 3 466 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Denna bas är rapp med en bra låda och mycket effekt, men det är INGEN SQ bas.

Orion HCCA basarna är gjorda för att tåla så enormt mycket smisk och med effektsiffror som får Världen att haja till.

Orion HCCA är den näst mest tåligaste basen jag testat och den absolut billigaste tåligaste basen jag testat.

Så vill du ha en bas som tål det mesta så är den bäst för dig.

Viggen9-3 skrev:
Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Men för att pressa den så mycket behöver man ju mer eller mindre ha ett litet kärnkraftevrk i bilen tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
jimmyostrom
12 maj 2010 · 560 Inlägg

RE Audio MT10 fast då lite specialbeställd med mina krav:D.

Så den landade inte under 10 lök då styck tyvärr, men den tål mina krav jag har och det är den första hittils.

Softis skrev:

jimmyostrom skrev:
Denna bas är rapp med en bra låda och mycket effekt, men det är INGEN SQ bas.

Orion HCCA basarna är gjorda för att tåla så enormt mycket smisk och med effektsiffror som får Världen att haja till.

Orion HCCA är den näst mest tåligaste basen jag testat och den absolut billigaste tåligaste basen jag testat.

Så vill du ha en bas som tål det mesta så är den bäst för dig.

Viggen9-3 skrev:
Jo har funderat på lite olika. Vill både ha mycket bas men den ska vara rapp. Finns ju så brutalt många att välja påsmile

Vilken är den mest tåligaste du testat då?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Palicuse
20 juli 2010 · 1 129 Inlägg

Jag har hört HCCA 12an spela och tycker att den gräver djupt. Den gillar effekt som i sin tur suger ström oxå smile. Hur tycker ni att orions billigare basar spelar?.

NMI
23 juli 2010 · 1 045 Inlägg

orions billigare är trevliga, kolla xtrpro,,

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang