2469
Sök

Hjälp med stereoköp

2 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Hej, har tänkt köpa stereo, har ingen i så jag vet inte vad jag behöver för någon, Jag kan sammanfatta hur läget ser ut.

Från högtalarna bak i bilen går det Rcakablar som går i hop till en i slutet, likadant framifrån.

Jag har inget slutsteg eller sub tänker inte heller skaffa. Så mycket vet jag att då behöver jag inget lågnivå uttag,

Jag vill veta vad det ska vara för uttag för mina högtalare ska fungera, här är en bild på hur mina kablar från högtalarna ser ut.

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … T1-150.jpg

Jag har vanligt isouttag för strömförsörjningen tror jag,

Vill ha en stereo mellan 1000 och 2000 kr. Brukar det följa med adapterkablage med stereos?

Jättetacksam för svar?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 juli 2010
har du RCA-kontakter till dina högtalare så får du klippa dessa i vilket fall eftersom högtalarutgångarna på alla stereos jag känner till bara är 2 kablar på varje kanal smile

och ja det brukar följa med isokablage när du köper stereo. dock så kan det hända att du inte har standard iso i din bil vilket innebär att du får koppla såhär:

bilens iso --> standard iso --> nya stereons kontakt

dom flesta nyare bilar har standard iso och då klara du dig med kablaget som medföljer stereon.

och angående stereovalet så rekomenderar jag dig att kolla på maskiner av kända märken. kenwood, pioneer osv smile

MVH

Sök