2863
Sök

Renault kangoo -99 startproblem

124 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
hej. har en renault kangoo -99 1.9d som jag inte får igång.
körde med den i förmiddags, startar alltid direkt när jag vevar runt motorn men inte nu. gjorde som vanligt låste upp, satte mig i, väntade på glödningen och vred runt. motorn går runt som den ska men ger inte minsta aning till att tända! någon som vet vad felet kan vara? den så kallade "elektronik lampan" lyser när jag vrider runt, vet inte om den gjort det innan??? reläer osv någon som vet vilka som är till vad? tacksam för lösningar. mvh mattias

31 Inlägg
27 juli 2010
En felkodsavläsning kanske vore på sin plats..  Annars är det väl det vanliga, kolla av säkringar (dra ur och sätt i, kolla efter oxid), antar att det sitter en ventil någonstans som ska öppna för bränsle, är den som den ska månne? Bränslepump i tanken?

Har inte sådan bil själv, bara spånar...

124 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
hej igen. kan säga att det var den så tydligen kallade "krockknappen" som hade löst ut. sitter en röd grej som tydligen var en knapp precis bredvid batteriet! det  var den som ahde löst ut. bara att trycka in den och sedan starta!

Tänk om alla kunde skriva va de va för fel sen när dom löst de, va mycket bättre trådarna på garaget hade varit då... wink

Sök