3715
Sök

Bakaxel på s40?

4 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
kan någon uppskatta kostnad baserat på egen erfarenhet av tex bakaxelmontering på en normaltsett FWD? tex dom/ni som byggt det på 850!? eller annan kunskap.

5 089 Inlägg
28 juli 2010
va? Och vad det du nu än vill för jag förstod iaf inte frågan. Så har 850 och s40 heeeelt olika bakvagnar.

Eller är du ute efter va dte kostar att sätta upp en bakvagn på en S40? Eller pratar du om att göra bilen bakhjulsdriven?
Senast redigerat av FLindgren (28 juli 2010)

\Lindgren

4 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
vad är du inte förstår? specificera gärna då jag inte fattar bondspråket "va"!

4 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
för er som inte förstår vad texten innebär så ska jag förtydliga mig mer.

Att sätta bakaxel på en s40. Hur mycket detta ev skulle kosta undrar jag av de som gjort liknande arbeten (det finns dom här på garaget som gjort detta) och den eventuella omfattningen för att se om jag missat något.

Bakaxel brukar innebära bakhjulsdrift, bakvagn inte.
Senast redigerat av RoniN (29 juli 2010)

221 Inlägg
29 juli 2010
Är väl många Rallycross åkare som gör så. Och dom bilar jag sett här på garaget har varit just rallycross bilar. Varför frågar du inte dom som har gjort det?

Sen kunde du ju har skrivit lite bättre och förklarat vad du ville göra. Du har fortfarande inte skrivit att du vill göra en s40 bakhjuldriven, vilket jag antar att du vill. Man kallar det för bakaxel även om det är på en framhjulsdriven bil (även om det är fel), därför ingen fattar vad du vill.
Senast redigerat av Joel89 (29 juli 2010)

4 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
bakaxel=bakhjulsdriven = uppenbart? men tydligen inte. Ledsen.

Förutsatte oxå att alla som sitter här förstod skillnaden Joel.

Men ni kan stänga tråden jag har fått svaren jag vill ha på annat håll.

5 089 Inlägg
29 juli 2010
Eftersom att alla bilar som rullar på vägen idag har en bakaxel så vart det inte så uppenbart..

Men allting handlar igenkligen om hur mycket du kan tillverka och göra själv. men räkna du på en 50-100 000.. Maila dom rallycrossförarna som finns här på garaget å fråga dom.
Sen beror det ju även på vad för delar du ska använda os.v.

\Lindgren

Sök