3477
Sök

Hjälp med val av förstabil

5 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på Garaget cool
Har för det mesta iaktagit med min tystnad,
Men nu är det så att jag snart skall köpa mig min första bil, men det finns så mycket att välja på, och jag har dålig kunskap, och skulle uppskatta hjälp.

Jag har en budgett på runt 50 000 kr.

Det jag söker är:

*En snygg bil
*Blickfångare
*Gärna lite stylad,
*Inte allt för dyr som sagt, (50k kr)

En drömbil för mig skulle vara tex en audi a4, kjolpaket, vinge, nytt ljudsystem. Men svårt att hitta för runt 50 000 kroner, Men ALL hjälp uppskattas.

407 Inlägg
26 juli 2010
Mercedes eller en hyfsad ny volvo.
Mycket bil för pengarna.

407 Inlägg
26 juli 2010
Men om du har sådan stor budget så köp en jänk på en gång. Lika bra det.
Kommer inte att ångra dej.

5 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Diesel_77 skrev:

Vad menas på jänk?

Kan väldigt lite inom bilar, så kommer komma med en del dumma frågor, men har ett väldigt stort intresse och vill lära mig mycket !

407 Inlägg
26 juli 2010
ifkaren92 skrev:
Diesel_77 skrev:

Vad menas på jänk?

Kan väldigt lite inom bilar, så kommer komma me
d en del dumma frågor, men har ett väldigt stort intresse och vill lära mig mycket !

Jänkare = amerikanska bilar.
Du har ju fet nybörjarbudget. Köp en jänkare då om du vill ha en blickfångare. smile

Jag menar att  Audi A4 1,8t med ögonlock är väll inget speciellt. Ser man ju varje dag.

Jag kan rekommendera en Cadillac STS
http://www.blocket.se/vastmanland/Cadil … =4&w=3

Dom bilarna drar under litern om du kör som folk. Lyxbil. Du blir en klass för sej, dom andra tyska bilarna kan du skrota om du vill ha en blickfångare för 40 tusen.

300 hk. Inte fel.
Senast redigerat av Diesel_77 (26 juli 2010)

5 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Diesel_77 skrev:
ifkaren92 skrev:
Diesel_77 skrev:

Vad menas på jänk?

d en del dumma frågor, men har ett väldigt stort intresse och vill lära mig mycket !

Du har ju fet nybörjarbudget. Köp en jänkare då om du vill ha en blickfångare. smile

Jag menar att  Audi A4 1,8t med ögonlock är väll inget speciellt. Ser man ju varje dag.

Dom bilarna drar under litern om du kör som folk. Lyxbil. Du blir en klass för sej, dom andra tyska bilarna kan du skrota om du vill ha en blickfångare för 40 tusen.

300 hk. Inte fel.

Jobbar hela denna sommaren, så får ihop en del pengar smile

407 Inlägg
26 juli 2010
ifkaren92 skrev:
Diesel_77 skrev:
ifkaren92 skrev:

Vad menas på jänk?

300 hk. Inte fel.

Jobbar hela denna sommaren, så får ihop en del pengar smile

Köp en cadillac sts då.

8 883 Inlägg
26 juli 2010
Vanskligt att köpa bil om man inte jobbar hel eller minst halvtid.
Är ju inte endast inköpet av bil som kostar, kolla upp försäkringar m.m INNAN du köper bil.
Räkna med att en bil kostar minst ett par tusen i månaden om du även ska använda bilen

För att hitta lite råd så använd sökfunktionen i forumet

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

5 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
Vanskligt att köpa bil om man inte jobbar hel eller minst halvtid.
Är ju inte endast inköpet av bil som kostar, kolla upp försäkringar m.m INNAN du köper bil.
Räkna med att en bil kostar minst ett par tusen i månaden om du även ska använda bilen

För att hitta lite råd så använd sökfunktionen i forumet

Mvh
Hamilton

Jag är mycket väl medveten om kostnaderna,
Men jag har pengar över, och kommer förhoppningsvis få lite ekonomiskt bidrag från föräldrarna till försäkring, bensin osv.
Och det är inte så långt kvar tills jag börjar jobba på heltid, så kanske kan få det lite tufft ekonomiskt de första månaderna, men sedan blir det lättare.
Jag vet att det är mycket att tänka på innan man köper en bil.

132 Inlägg
27 juli 2010
ifkaren92 skrev:
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på Garaget cool
Har för det mesta iaktagit med min tystnad,
Men nu är det så att jag snart skall köpa mig min första bil, men det finns så mycket att välja på, och jag har dålig kunskap, och skulle uppskatta hjälp.

Jag har en budgett på runt 50 000 kr.

Det jag söker är:

*En snygg bil
*Blickfångare
*Gärna lite stylad,
*Inte allt för dyr som sagt, (50k kr)

En drömbil för mig skulle vara tex en audi a4, kjolpaket, vinge, nytt ljudsystem. Men svårt att hitta för runt 50 000 kroner, Men ALL hjälp uppskattas.

ja det är inte lätt för oss att gissa men vad menar du med tex blickfångare? för även en "ful" bil kan vara en blickfångare,

men, om vi ska gissa så om du vill ha en liten bil så satsa på golf,, det finns hyfsat med många obj tillsalu som är lagom stylade å det finns även plastraketer om du vill ha det...

annars finns ju både bmw/mersca volvo/saab eller någon japps,,,

5 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Bilar som jag är intresserade är tex
Audi a3
Audi a4 1.8t
Volvo s40,
osv ...

Jag är väldigt kär i sportigare bilar som tex en stylad Audi a4 1.8 med kjolpaket, ögonlock osv.
Detta  är min åsikt.
Men framför allt så vill jag ha en bil som är problemfri, jag har ingen lust eller kunskap att göra något mer avancerat på bilen.
Vad borde jag ha som "maxgräns" på hur många mil bilen ska ha gått, något speciellt jag borde tänka på?
Är rädd för att bli lurad.
Senast redigerat av ifkaren92 (29 juli 2010)

Sök