3747
Sök

Är det värt att trimma en första bil

Meldem
4 137 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Tjing ! har nyss köpt en första bil, (Volvo S40 -98).
Och jag är jävligt sugen på att fixa till den. Har dock inga pengar, ska resa så måste spara! Det första jag hade tänkt att göra var att köpa nya Strålkastare och främre blinkers, och efter det bygga ljud. Men som sagt, inga pengar haha !

Jag är dock MYCKET mer sugen på att trimma den.. Men har några nybörjar frågor. Är det nån ide att lägga massa pengar, och trimma sin absoluta förstabil? Och hur ska man komma igång att lära sig att meka motor osv? Läsa böcker, kolla filmer osv? Alltså lära sig att meka helt enkelt. Jag har inget garaget så det gör det
ännu svårare. 

(Jag gick fordon i skolan, Men valde Transport före Bilmek, vilket jag ångrar sjukt mycket idag)

En sista sak, Kolla gärna min profil och bilderna som finns på min bil, och ge tips på något man kan göra så att den blir snyggare? Tänkte eftersom jag inte har så mycket pengar och om nån har nåt tips på nåt man kan göra som inte kostar så mycket, är VÄÄÄLDIGT tacksam för svar ! smile

8 252 Inlägg
30 juli 2010
Vad det gäller trim så har du köpt helt fel bil, du skulle ha köpt en T4 till exempel istället.

52 Inlägg
30 juli 2010
Som jag ser de så har du ingen turbo. Om du inte har de så ska du inte trimma för då blir det svin dyrt. Det jag tycker du ska göra är sänka bilen och byta till T4:ans framlyktor och blinkers eller köpa nya. Kanske ett sportavgassystem som låter lite dovare. Om du har lite svetskunskaper så kan du svetsa eget avgassystem. Lite billigare att svetsa själv.

8 883 Inlägg
30 juli 2010
Att lägga ner mycket pengar på första bilen har du ju get svar på själv.
Du prioriterar resa och där med har du svarat på frågan själv.

En första bil som du inte lägger ner allt för mycket pengar på är ett utmärkt sätt att lära dig mecka på.
Läs böcker och våga testa på bilen är en bra början.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Meldem
4 137 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Vad det gäller trim så har du köpt helt fel bil, du skulle ha köpt en T4 till exempel istället.

Det är inte heller värt att sälja bilen, och sedan köpa en S40 T4?

Meldem
4 137 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
S40_POWER skrev:
Som jag ser de så har du ingen turbo. Om du inte har de så ska du inte trimma för då blir det svin dyrt. Det jag tycker du ska göra är sänka bilen och byta till T4:ans framlyktor och blinkers eller köpa nya. Kanske ett sportavgassystem som låter lite dovare. Om du har lite svetskunskaper så kan du svetsa eget avgassystem. Lite billigare att svetsa själv.

Vet du på ett ungefär hur mycket det kostar att bygga turbo? antagligen helt bortom min prisradie men, kul att veta bara smile Apropå avgasrör. min mellan ljuddämpare skramlar, vet inte om det är "insatsen" som har lossnat på något sätt eller vad som kan vara fel, kan man svetsa det på något sätt, eller är det bättre att åka till Billtema och köpa haha? tongue

52 Inlägg
30 juli 2010
Bygga turbo e nog ingen idé. bättre att köpa en t4 motor med kabelhärva och växellåda. Bättre att satsa på en t4 i framtiden istället för det blir mycket bök och mycket pengar annars. Kolla om det är värmeplåten ovanför ljuddämparen annars e det nog bara bussningen till avgassystemet som har gått.

Meldem
4 137 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
S40_POWER skrev:
Bygga turbo e nog ingen idé. bättre att köpa en t4 motor med kabelhärva och växellåda. Bättre att satsa på en t4 i framtiden istället för det blir mycket bök och mycket pengar annars. Kolla om det är värmeplåten ovanför ljuddämparen annars e det nog bara bussningen till avgassystemet som har gått.

Okej då förstår jag, tack smile
Både min far och min farbror trodde att det var värmeplåten, men min farbror sa att det var ljuddämparn. Men ska nog hissa upp skrotet och kolla ifall att tongue

Sök