Ersatt bakre bussningar mot nya och rullat igenom hjulinställning, körkänslan blev något bättre men förstår mig inte riktigt på protokollet, någon expert som kan se fel på siffrorna kanske??
De bakre axelns single toe är jag lite osäker på, den visar ju samma före och efter
Det var riktigt dåligt att dom inte har alla bilar inmatade i datorn så det står på protokollet vad bilen ska ha för värden. Här är ett protokoll från samma dataprogram från min bil.
Dom exakta värdena i mitten och före och efter mätning på varje sida. Men jag antar att den firman inte har råd att lägga pengar på värdena på varje bil. och går efter böcker och ser vad värdena är bara, kanske. Bak är värdena bra från början och dom har inte justerat något. därför värdena är samma. Vet inte exakt va det ska vara men den brukar ligga på runt + 0.05-0.10. Men det är inget du behöver oroa dig för. Dock tror jag inte att det ska vara 0.00 i toe fram. Brukar vara lite toe in på alla bilar så åter igen kan man fundera på vart dom fått sina värden ifrån, eller om dom bara går på känn?.
Och siffrorna står i Grader 0. och minuter .00. 10(0,10) Minuter är ungefär 1 mm. Och Det går 60(1,00) minuter på en grad. Så 1 grad är ca 6mm. Rena grekiskan igenkligen
Hoppas du förstod lite iaf. är ingen expert på att förklara saker. Har iaf jobbat med hjulinställning i fem år så är det något mer så är dte bara at fråga
Med så stor skillnad på caster som TS och steifan (både caster och camber fram va ju riktigt skevt) skulle jag accepterat. kräv att dom gör om och gör rätt.
Med så stor skillnad på caster som TS och steifan (både caster och camber fram va ju riktigt skevt) skulle jag accepterat. kräv att dom gör om och gör rätt.
Oftast så går det ju inte att justera varken caster eller camber (t.ex på en 740 måste man ju borra nya hål och vrida fjäderbenet för att justera caster/camber) och så det är nästan ingen verkstad som gör det.
3 mm skillnad är väl inte så jättefarligt precis, inget man märker skillnaden på. Och åter igen vet man inte Hur det har mäts. Jag tycker det verkar lite lite med bara 0.40 men jag vet inte heller vad det ska vara för värden orginal på bilen. det kan ju hända att fjäderbenstornet eller länkarm är krögt så det står fel. sånt borde killen som gjort hjulinställning informerat om isåfall. Men det går som sagt inte heller att justera heller så.
Hehe, det var 3 år sen jag gjorde den hjulinställningen (efter byte av fjädrar och stötdämpare). Har en till för lite större hjul (2008) och dags för en till hjulinställning snart. Ska bli kul att jämföra