3712
Sök

Toningsfärg - Vem kan blanda?

17 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare,

Har för ett bra tagsen tonat mina baklampor men nu är jag trött på den svarta färgen.

Jag har letat som en idiot efter andra färger än svart och röd på nätet utan framgång...

Vet Du någon som kan blanda en egen färg eller kanske vart man kan köpa andra färger? - Hör av er i PM (:

Skulle bli riktigt tacksam om Ni vill hjälpa mig med detta!

big_smile

//Ekelund, Varberg

1 581 Inlägg
2 augusti 2010
Mekonomen finns det hos. Blåa, gul bland annat.
Realcar har, rött, blått, smoke, grönt.

1 581 Inlägg
2 augusti 2010
Mitt tips till en vit bil är att du lämnar in till en lackerare och får sidorna lackerade i bilens färg samt en yttre linje som ramar in lyktan runt om sen tonar du svart i mitten. Klart snyggast!

17 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
Joo men jag vill inte ha någon sådan färg, vill ha vit toningsfärg men ingen verkar ha kolla på om det finns !
Tack för tipset Fellow, kanske skulle bli riktigt snyggt !

1 581 Inlägg
2 augusti 2010
ekelund skrev:
Joo men jag vill inte ha någon sådan färg, vill ha vit toningsfärg men ingen verkar ha kolla på om det finns !
Tack för tipset Fellow, kanske skulle bli riktigt snyggt !

Här har du en S40N med ögonlock lackade i bilens färg och tonat baktill. Men istället för ögonlock utanpå lackar man ögonlock som man vill ha dem och tonar därefter!
http://www.realcar.se/images/products/vos40501537.jpg

2 266 Inlägg
2 augusti 2010
Då får du gå en till en lack firma och hör om dom kan blanda till en vit lack med mycke klarlack i för då får du en nästan genomskinlig färg

svetsdiff !!!

smurfidunder
327 Inlägg
2 augusti 2010
japp så funkar att göra, blanda en skvätt valfri kulör i klarlack. blir ju najs finish också när man lägger riktig lack med riktig spruta

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

Sök