2770
Sök

Volvo 245 -93 b230f startar inte trots bränsle och gnista

Holgersson
102 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
hej
jag har nyligen bogserat hem en 245a från min morfar som han inte hade någon nytta av längre.
problemet är att den är stendöd!
det jag har kollat är slangen fram till spridarna och där kommer det sopp.
gnistan ser okej ut och jag har tagit bort lite ärg som fanns på fördelarlocket och armen.
felsökningslampan hittar inga fel på varken tändsytem eller bränslesystem.

en kompis hade vart ute för något liknande och då hade han bytt ett relä till spridarna men ett sådant hittar jag inte på min. han hade visserligen en 740 men samma motor.

han gör inte ens ett spottande.. kollar jag på stiften efter ett batteris malande så är de knappt fuktiga o de luktar ingen bensin direkt.

jag är inge vidare på motorer så jag vill gärna ha svar :)

Trött
267 Inlägg
2 augusti 2010
Ryck ur en spridare i taget och kolla om dom pumpar soppa när du kör på starten. Plocka bort kabeln till tändspolen först bara...

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
3 augusti 2010
Årsm på 245an ? Du har ett vitt relä upp under fötterna vid passageraren fram. Det är till bränslepumpen, kolla smile Luktar det ingen bensin så får den ju säkerligen ingen eller väldigt för lite. Kolla om regulatorn är täppt annars ? smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Holgersson
102 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
det är en 93a. ska ta mig ut o kolla spridarna och pumprelät!
vad gör regulatorn o vart sitter den?? e lite dålig på sånt här. tack för förslagen!
återkommer när ja vart ute o kollat lite smile

Holgersson
102 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
problemet löst!!!!
böjen som går ner i tanken hade rostat av och den låg på backen i stort sett... ner med slangen i en dunk o den starta utan ansträngning..
tack iaf för hjölpen smile smile smile

Sök