I min 850 T5 så sägs det att den är trimmad, men saken är jag har inte någon anning om hur. Så jag har tänkt köra till BSR och sätta i ett STEG 1 som gör 290 hk. Men min fråga är då, kostar det själva priset 3400 ? För jag minns att jag prata med ngn för ett tag sen, som sa att dom gör en kontroll som kostar ca 1500 också! Stämmer detta???
Mvh Emil
Enligt länken nedan så kostar steg1 boxen 2950:- och ska dom även montera så kostar det "från" 695:- http://sv.bsr.se/products/t543/
Citat från BSR´s FAQ "En trimning förutsätter att din bil är i fullgott skick. Har bilen felaktigheter skall dessa åtgärdas innan trimningen utföres. Är du osäker kan BSR Återförsäljare hjälpa dig med en grundkontroll. Grundkontroll innebär diagnos, provtryckning av turbosystemet (rör slangar intercooler etc). Våra tekniker har även stor erfarenhet att hitta fel i komponenter som normalt inte upptäcks hos en märkesverkstad. Denna undersökning kostar 1850:- Tillägg sker för ev. reparationer eller utbyte. Innan sådana åtgärder görs kontaktas du för ett godkännande.
De återförsäljare /BSR Tuning som har en rutan för Teknisk support/alt. Verkstadsarbeten kan i regel utföra detta arbete. Ta gärna kontakt med närmaste ÅF."
Jag tycker absolut du ska köra på MapTuns programvara. Dom är verkligen jätteduktiga på det dom gör och dom är väldigt trevliga och hjälpsamma med frågor osv.
Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...