Så, fått felkoderna avlästa nu och beskrivna. Kostade 400kr, inte så farligt
Någon som kan hjälpa mig att tyda/hitta en orsak till dessa.
Fanns 4st felkoder i bilen, han raderade dessa och startade sedan bilen och lät den vara igång och avläste sedan felkoderna igen, men då kom det inga. Kanske inte hinner komma så fort?
Men de felkoder jag hade var följande:
EFI-512, Korttids bränslemängdsanpassning, trolig orksak: Insugs-/avgasläckage/blockering, luftmassemätare, bränsletryck
EFI-435, Uppvärmd lambdasond 1 - långsam reaktion, trolig orsak: Insugs-/avgasläckage, ojämn kompression, bränsletryck, luftmassemätare, uppvärmning ur funktion, uppvärmd lambdasond
EFI-337, Växellådsstyrdon/antispinnregleringens styrdon - momentminskningssiganl, trolig orsak: Ledningar, växellådsstyrdon, antispinnregleringens styrdon
EFI-121, Luftmassemätare/grenrörstrycksensor, trolig orsak: Insugsläcka/blockering, slangläckage, ledningar, Luftmassemätare/grenrörstrycksensor
Jag hade loss LMM när bilen var igång för att se om den var trasig, så flera felkoder kan ha utlösts pga detta, right? Samt även kod för luftmassemätaren. Och bränslepump avger inga felkoder vad jag vet, då låter som om pumpen behövs bytas ut. Eller har jag fel?
Tacksam för svar, idéer och funderingar.
Mvh