2314
Sök

Topp till en 855 AWD 97:a

Lastbilschaufför
8 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Har en volvo som jag tror toppen gick på i  helgen, kan jag återanvända bultarna till toppen? Oddsen att det är toppen eller packningen som är sönder när packningen var helt förstörd? bilen har tagit in vatten på 4:ans cylinder.under en längre tid vad gör jag hjälp behöver jag vad gör jag? mvh petrina

982 Inlägg
27 juli 2010
man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Lastbilschaufför
8 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Bugar och tackar för all hjälp

1 878 Inlägg
27 juli 2010
bultarna anses som engångs bultar. men går alldeles utmärkt att använda igen.

8 250 Inlägg
27 juli 2010
Beeenny skrev:
man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Det är sträckbult och alltså engångsvaror. Och att dra sträckbult "lite extra" är väldigt dumt, eftersom realmomentet sjunker och man bara hamnar närma gränsen där dem går av. Men enligt volvo så får man återanvända dem så länge dem inte går över ett visst mått, men det är ingen att rekommendera.

982 Inlägg
27 juli 2010
Marlboroman skrev:
Beeenny skrev:

Det är sträckbult och alltså engångsvaror. Och att dra sträckbult "lite extra" är väldigt dumt, eftersom realmomentet sjunker och man bara hamnar närma gränsen där dem går av. Men enligt volvo så får man återanvända dem så länge dem inte går över ett visst mått, men det är ingen att rekommendera.

kanske därför ja skrev att man egentligen ska byta ?

ServiceTekniker
77 Inlägg
28 juli 2010
Beeenny skrev:
Marlboroman skrev:
Beeenny skrev:

kanske därför ja skrev att man egentligen ska byta ?

Och därför du har dragit dom lite lite extra dessutom.. lol

ServiceTekniker Volvo/Renault

Lastbilschaufför
8 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Har en 94:a 855 med höga lampor, tänker nu sätta dit låga lampor från  från 97:a. min fråga är passar dessa lampor min bil? och är skruvhålen likadana?Någon som kan hjälpa mig..

Sök