3588
Sök

Ungefär effekt?

34 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
hej

har precis köpt mig en 900 1984 med H fugg-motor. tanken är att den ska bli en kul gatracer med HÖGA varv!  Men med sina 100 orginal hästan och 164nm är de inte så mkt att hänga i julgran-.-

setupen jag tänkte på motorn är följande:

topp: plana 2.5mm

kam: fs300

skelettsvänghjul 4.9kg

balansera vev, svänghjul och tryckplatta

förgasare:dubbla weber 32/36

avgassystem: extraktor 4-1 med 2.5" resten

personligen tycker jag de låter som en lämplig setup för gatubruk, eller vad tror ni? och vart kommar effekten ligga på ungefär?

MVH//Mathias

4 001 Inlägg
9 augusti 2010
Dubbla 32/36 vet jag inte om det är någon höjdare, bättre med 2x40 eller 2x45.

Sen är 4-2-1 nog lämpligare för gatbruk också.

Har för mig att dessa motorer inte är alldeles för varvvilliga och ganska trånga kanaler i toppen som man behöver ta upp en del för att få lite mera effekt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 augusti 2010
detta är inte avancerad motorteknik...

dessutom: §3 Rubriksanvisningar: Allmänna
•Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
•Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök