3352
Sök

Water for Fuel ???

6 Inlägg
27 mars 2009
Trådstartare
#1
Är det någon som har provat och kan ger reverenser på att göra Vätgas av Vatten medels Elektrolysmetoden???,och tillför gasen Bilmotorn genom insuget. Har hittat en amerikansk sida på nätet men vill gärna har Svenskar meningar på detta.Syftet sall vara Bränslebesparing och ökat prestanda.
Kolla på Google under "Water for Fuel"

3 235 Inlägg
27 mars 2009
#2
Coolt!

Kommer den teknologien att användas i bilar kommer staten att införa skatt och momsavgifter på vatten...


4 682 Inlägg
27 mars 2009
#3
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Bajsapa
316 Inlägg
27 mars 2009
#4
en lumparpolare gjorde sånt i sin golf. han byggde allt själv men verkar ju inte vara så svårt.


Fd Bannad
657 Inlägg
29 mars 2009
#5
Moparboy440 skrev:
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

Märkesbög

Körv
3 535 Inlägg
29 mars 2009
#6
Hedning skrev:
Moparboy440 skrev:
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

Vänta du tills alla använder elbilar (som om det lär hända).

Då kommer elpriset skjuta i höjden..

Truckdriving Man

Fd Bannad
657 Inlägg
29 mars 2009
#7
decib3L skrev:
Hedning skrev:
Moparboy440 skrev:
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

Vänta du tills alla använder elbilar (som om det lär hända).

Då kommer elpriset skjuta i höjden..

Den dagen hoppas jag till gud att jag är död och begraven...

Märkesbög

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 mars 2009
#8
muffl0n skrev:
en lumparpolare gjorde sånt i sin golf. han byggde allt själv men verkar ju inte vara så svårt.

Ja det gjorde han säkert...

+Uppfinnare+
643 Inlägg
29 mars 2009
#9
kolla youtube, där finns hur mycket som helst om det. Men jag tror tyvärr att detta är en av de större myterna som är i omlopp idag. smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

4 682 Inlägg
30 mars 2009
#10
Hedning skrev:
Moparboy440 skrev:
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

sant , men att producera så mycket vätgas att du kan köra en längre tid på det är inte riktigt smart.
vätgas e nämligen högexplosivt.
dessutom e ju inte motorn byggd för användning av vätgas ,b.la. värdena till motorns styrsystem skulle ju bli felaktiga.
man kan ju tänka såhär :  Skulle dagens biltillverkare, som satsar stort och dyrt på att minska bränsleförbrukning, skippa vatten om det fungerade? (mazda hade i.o.f sig ett projekt för ett par år sen men det lades ner).

6 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
#11
Jo, tanken är ju att tillföra Vätgasen i befintlig system, inte att enbart köra på det:|
teknisk säkert inte så inveklad men har någon i Forumet provat och kan ger några
reverenser på minskat bränsleförbrukning etc.?
Energi som tillförs systemet fins ju redan i Bilen (Batteri/Generator)!
Bil/Oljeindustrin är kanske inte så himla interesserat av ideen.
Kan som inte släppa det här.

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 april 2009
#12
Germancarfan skrev:
Energi som tillförs systemet fins ju redan i Bilen (Batteri/Generator)!

Du har jättefel.   Batteriet måste laddas av någonting. det har inte hur mycket kraft som helst.

Det är ju som att säga att en Prius skulle gå att köra hur långt som helst på batteriet för att det finns ju redan i bilen. Det funkar inte så, man måste ladda batterier och till det går det energi.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 001 Inlägg
3 april 2009
#13
torpis skrev:
Germancarfan skrev:
Energi som tillförs systemet fins ju redan i Bilen (Batteri/Generator)!

Du har jättefel.   Batteriet måste laddas av någonting. det har inte hur mycket kraft som helst.

Det är ju som att säga att en Prius skulle gå att köra hur långt som helst på batteriet för att det finns ju redan i bilen. Det funkar inte så, man måste ladda batterier och till det går det energi.

varje gång man omvandlar energi så får man förluster, finns inte något sätt att få ut 100% av tillförd energi

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 814 Inlägg
3 april 2009
#14
torpis skrev:
Germancarfan skrev:
Energi som tillförs systemet fins ju redan i Bilen (Batteri/Generator)!

Du har jättefel.   Batteriet måste laddas av någonting. det har inte hur mycket kraft som helst.

Det är ju som att säga att en Prius skulle gå att köra hur långt som helst på batteriet för att det finns ju redan i bilen. Det funkar inte så, man måste ladda batterier och till det går det energi.

Precis, se bara på Volvos drive bilar, de laddar inte batteriet om det inte krävs för att få minskad energi slöseri, men i nedförsbackar laddar den för fullt.

this shit's got to go
183 Inlägg
15 augusti 2010
#15
expect1991 skrev:
torpis skrev:
Germancarfan skrev:
Energi som tillförs systemet fins ju redan i Bilen (Batteri/Generator)!

Du har jättefel.   Batteriet måste laddas av någonting. det har inte hur mycket kraft som helst.

Det är ju som att säga att en Prius skulle gå att köra hur långt som helst på batteriet för att det finns ju redan i bilen. Det funkar inte så, man måste ladda batterier och till det går det energi.

Precis, se bara på Volvos drive bilar, de laddar inte batteriet om det inte krävs för att få minskad energi slöseri, men i nedförsbackar laddar den för fullt.

Jag tror inte Någon av er som citerat fattar vad Germancarfan menar.
Han snackar Förbränningsmotor, inte hybrid, inte elbil!!!! Eller har jag fel?

Allt handlar ju om hur uträknat man gör allting. En el-generator behöver ju inte mycke skjuts för att produsera ström, knappt så de drar en stackars häst från bilen. Om du har en bra generator och dubbla batterier plus en väl utväklad vätgasgenerator så borde man ju kunna få ner bränsleförbrukningen i typ 90-100%.. Alltså producera mer vätgas än man gör av med. Tänk innan ni komenterar

OBS JAG MENAR FÖRBRÄNNINGSMOTORER!!!!!!!

Man får inte va slö för då blir man dö

10 287 Inlägg
15 augusti 2010
#16
Det pågår säkert mycket forskning på området men att tro att det går att köpa något vettigt fungerande på internet är nog extremt mycket önsketänkande. Industraliseringen av sånt här är rätt tungt.

Tror ni på det ändå så hantera det på ett normalt vetenskapligt sätt och låt erat fordon genomgå en körcykeltest hos rototest eller något testinstitut med spårbarhet. Dvs på samma sätt man under dom senaste femhundra åren har sklijt myt från fysisk verklighet.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

this shit's got to go
183 Inlägg
15 augusti 2010
#17
Moparboy440 skrev:
Hedning skrev:
Moparboy440 skrev:
Visst kan man dela upp vatten i brännbart väte och syre med ett bilbatteri men det går åt mer energi att göra det än man får ut ..

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

sant , men att producera så mycket vätgas att du kan köra en längre tid på det är inte riktigt smart.
vätgas e nämligen högexplosivt.
dessutom e ju inte motorn byggd för användning av vätgas ,b.la. värdena till motorns styrsystem skulle ju bli felaktiga.
man kan ju tänka såhär :  Skulle dagens biltillverkare, som satsar stort och dyrt på att minska bränsleförbrukning, skippa vatten om det fungerade? (mazda hade i.o.f sig ett projekt för ett par år sen men det lades ner).

Att producera vätgas på rätt sätt är inte särskilt farligt, Stoppa det inte i en tank med tryck så är det lungt. producera det undertiden du kör så är det ingen fara. Motorn har inga problem med vätgas snarare tvärt om. Dagens biltillvärkare är inte helt orörd av det stora olje fingret bland annat, så ja varför gör dom inte bilar som producerar sin egen vägas så man alldrig behöver köpa bränsle för att kunna köra sin bil..? Jag undar jag..smile Sen har bmw gjort en bil som går på vätgas. Dock ligger det en fete gastank mitt i bilen, Not safe!! och man måste endå betala för gasen som dragit ström att producera, kolkraft kanske? De vet du inte.. inte så miljövänligt om så är fallet. Då är det som sagt bättre att producera vätgasen medans man kör med el som motorn producerar medans motorn är igång med vätgas som bränsle som produceras av elen som... Ja ni fattar.

Eller? Nån som inte fattade?

Man får inte va slö för då blir man dö

864 Inlägg
15 augusti 2010
#18
BOBert skrev:
Moparboy440 skrev:
Hedning skrev:

Visst är det så, men elen hemma är billigare per kilowatt-timme än vad bensinen är på macken.....

sant , men att producera så mycket vätgas att du kan köra en längre tid på det är inte riktigt smart.
vätgas e nämligen högexplosivt.
dessutom e ju inte motorn byggd för användning av vätgas ,b.la. värdena till motorns styrsystem skulle ju bli felaktiga.
man kan ju tänka såhär :  Skulle dagens biltillverkare, som satsar stort och dyrt på att minska bränsleförbrukning, skippa vatten om det fungerade? (mazda hade i.o.f sig ett projekt för ett par år sen men det lades ner).

Att producera vätgas på rätt sätt är inte särskilt farligt, Stoppa det inte i en tank med tryck så är det lungt. producera det undertiden du kör så är det ingen fara. Motorn har inga problem med vätgas snarare tvärt om. Dagens biltillvärkare är inte helt orörd av det stora olje fingret bland annat, så ja varför gör dom inte bilar som producerar sin egen vägas så man alldrig behöver köpa bränsle för att kunna köra sin bil..? Jag undar jag..smile Sen har bmw gjort en bil som går på vätgas. Dock ligger det en fete gastank mitt i bilen, Not safe!! och man måste endå betala för gasen som dragit ström att producera, kolkraft kanske? De vet du inte.. inte så miljövänligt om så är fallet. Då är det som sagt bättre att producera vätgasen medans man kör med el som motorn producerar medans motorn är igång med vätgas som bränsle som produceras av elen som... Ja ni fattar.

Eller? Nån som inte fattade?

Försök lägga ner lite tid på dina texter, du formulerar dig riktigt rörigt.

OT.

Tänk på att du i detta scenario förbränner bensin för att producera vätgas, tycker du verkligen att det låter som en klok ide'?


Sök