2922
Sök

Vilken Evo skulle ni välja utav V, VI, VII, VIII?

Mensa -09
132 Inlägg
13 augusti 2010
#61
finns det några alternativ?   

Evo VI TME är det som gäller smile
Senast redigerat av pale (13 augusti 2010)

Röda bilar är SNABBAST!

360 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
#62
Evo 7-8. Är det lätt att komma upp i effekter som 400hk-450hk?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

719 Inlägg
15 augusti 2010
#63
Fritzeen skrev:
Evo 7-8. Är det lätt att komma upp i effekter som 400hk-450hk?

400hk sträcket är ganska lätt att nå med en 8, dit med Evo9 turbo, andra kammar och kamdrev,spridare och eventuellt etanol så är du över 400hk. Givetvis 3"avgas,filter och soppapump oxå

360 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
#64
Vitamin skrev:
Fritzeen skrev:
Evo 7-8. Är det lätt att komma upp i effekter som 400hk-450hk?

400hk sträcket är ganska lätt att nå med en 8, dit med Evo9 turbo, andra kammar och kamdrev,spridare och eventuellt etanol så är du över 400hk. Givetvis 3"avgas,filter och soppapump oxå

Vad håller orginalturbon för?
Håller kopplingen för dessa effekter?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

353 Inlägg
15 augusti 2010
#65
Fritzeen skrev:
Vitamin skrev:
Fritzeen skrev:
Evo 7-8. Är det lätt att komma upp i effekter som 400hk-450hk?

400hk sträcket är ganska lätt att nå med en 8, dit med Evo9 turbo, andra kammar och kamdrev,spridare och eventuellt etanol så är du över 400hk. Givetvis 3"avgas,filter och soppapump oxå

Vad håller orginalturbon för?
Håller kopplingen för dessa effekter?

kopplingen håller knappt  för orginaleffekten!


360 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
#66
Ang AYC pumpen. Har hört att dessa rasar rätt så ofta.
Hur ofta behöver man byta dessa? Antar att dessa är rätt så dyra?
Har 7an AYC pump?
Är AYC pumpen bättre/sämre på någon modell?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

353 Inlägg
15 augusti 2010
#67
Fritzeen skrev:
Ang AYC pumpen. Har hört att dessa rasar rätt så ofta.
Hur ofta behöver man byta dessa? Antar att dessa är rätt så dyra?
Har 7an AYC pump?
Är AYC pumpen bättre/sämre på någon modell?

samma skit på alla från 4 och uppåt finns det! rs modellen 4-6 saknar det
är några usa evo 8 som inte har ayc eller acd men dom har klen fördelningslåda som kostar ännu mer!
bara pumepn går väl loss på en 30k utan arbete
är bilen svensksåld och ha kvar maskinskadeförsäkringen så täcker den det!
på impoterade bilar får man betala själv!
jag har bytt min den höll 7000mil
annars har dom väl gått sönder mellan 3000mil och uppåt på dom som gått sönder!


360 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
#68
andreasevo7 skrev:
Fritzeen skrev:
Ang AYC pumpen. Har hört att dessa rasar rätt så ofta.
Hur ofta behöver man byta dessa? Antar att dessa är rätt så dyra?
Har 7an AYC pump?
Är AYC pumpen bättre/sämre på någon modell?

samma skit på alla från 4 och uppåt finns det! rs modellen 4-6 saknar det
är några usa evo 8 som inte har ayc eller acd men dom har klen fördelningslåda som kostar ännu mer!
bara pumepn går väl loss på en 30k utan arbete
är bilen svensksåld och ha kvar maskinskadeförsäkringen så täcker den det!
på impoterade bilar får man betala själv!
jag har bytt min den höll 7000mil
annars har dom väl gått sönder mellan 3000mil och uppåt på dom som gått sönder!

Hur vanligt är det att dessa går sönder?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?

221 Inlägg
15 augusti 2010
#69
Är inte så insatt i EVO men är väl i 7:an och framåt som det är den nya mellandiffen eller något som är elektiskt tror jag som med namnet a** något????

353 Inlägg
15 augusti 2010
#70
Fritzeen skrev:
andreasevo7 skrev:
Fritzeen skrev:
Ang AYC pumpen. Har hört att dessa rasar rätt så ofta.
Hur ofta behöver man byta dessa? Antar att dessa är rätt så dyra?
Har 7an AYC pump?
Är AYC pumpen bättre/sämre på någon modell?

samma skit på alla från 4 och uppåt finns det! rs modellen 4-6 saknar det
är några usa evo 8 som inte har ayc eller acd men dom har klen fördelningslåda som kostar ännu mer!
bara pumepn går väl loss på en 30k utan arbete
är bilen svensksåld och ha kvar maskinskadeförsäkringen så täcker den det!
på impoterade bilar får man betala själv!
jag har bytt min den höll 7000mil
annars har dom väl gått sönder mellan 3000mil och uppåt på dom som gått sönder!

Hur vanligt är det att dessa går sönder?

säg 80% så går det sönder!
fördelningslådan som brukar gå ner sig kostar en 48k+ att fixa! var mkt problem på dom tidiga evo 7 sen så bytte dom och satte in kraftigare grejer i dom så man ska kolla hur tidigt byggd man har på chassi nummret! min är den 20 från slutet av dom som är tillverkade!


353 Inlägg
15 augusti 2010
#71
Joel89 skrev:
Är inte så insatt i EVO men är väl i 7:an och framåt som det är den nya mellandiffen eller något som är elektiskt tror jag som med namnet a** något????

elektronisk/aktiv mellan diff= ACD
aktiv bakdiff= AYC


221 Inlägg
15 augusti 2010
#72
andreasevo7 skrev:
Joel89 skrev:
Är inte så insatt i EVO men är väl i 7:an och framåt som det är den nya mellandiffen eller något som är elektiskt tror jag som med namnet a** något????

elektronisk/aktiv mellan diff= ACD
aktiv bakdiff= AYC

Ok, Men vilken kom i 7:an då? Kommer bara ihåg att jag såg någon BMI film där dom körde race på bana med olika Evo's och dom tyckte den "nya" vad det nu var var skit bra. Sen om den är hållbar och dyr att fixa det vet jag inget om.

353 Inlägg
15 augusti 2010
#73
Joel89 skrev:
andreasevo7 skrev:
Joel89 skrev:
Är inte så insatt i EVO men är väl i 7:an och framåt som det är den nya mellandiffen eller något som är elektiskt tror jag som med namnet a** något????

elektronisk/aktiv mellan diff= ACD
aktiv bakdiff= AYC

Ok, Men vilken kom i 7:an då? Kommer bara ihåg att jag såg någon BMI film där dom körde race på bana med olika Evo's och dom tyckte den "nya" vad det nu var var skit bra. Sen om den är hållbar och dyr att fixa det vet jag inget om.

7 kom den aktiva/elektroniska mellan diff till (acd)



Sök