2762
Sök

400hk+ Evo, Vad ska jag göra för att kunna reg-besikta? (BILD)

170 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Ska köpa evo utomlands och undrar vad som ska göras med motorn för att få den att se mindre modifierad ut.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/124586/979281_vyb6m1.jpg

Till synes är det ju grenrör, "lite" större turbo (evo9 gt), intercooler rör, rör från turbo till LMM.

Motorn rullar med 400+ hk vid 1,6bar. Ska sänka till 0.9 och då lär den ligga på runt 350~.

Ska jag montera på orginal sakerna under huven eller godkänner dom detta?

Mvh
Senast redigerat av Underdog (14 augusti 2010)

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 augusti 2010
jag hade nog bytt ut blå slangar mot svart å målat insugsröret svart. eventuellt en värmekåpa över grenröret bara sen hade jag besiktat.. tror din turbo börjar ladda så sent  å besiktningsmänn brukar inte dra bilar te 4000rpm på testrundan så de hade nog gått å besikta utan problem.

Nybro
41 Inlägg
14 augusti 2010
jag hade chansat så som den är smile ser riktigt läckert ut där ...typ jag hade godkänt de men men smile lycka till

170 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Men så som det ser ut, är väl inte ok? Röret från turbo till LMM skulle jag kunna byta och montera på det orginala, för det är ju den som synns mest.

Har vänner som fått nedslag regbesikta om bilen modifierat fordon eller återställa till orginal just pga tex tryckröret fr intercooler till insuget eller bara lite röda slangar under huven...

Ska jag ta en dag och återställa allt eller kan motorn ta skada av det?

De e stroker kit större kolvar stakar ja, ganska mkt bytt...

by proxy
167 Inlägg
15 augusti 2010
Xuri skrev:
jag hade nog bytt ut blå slangar mot svart å målat insugsröret svart. eventuellt en värmekåpa över grenröret bara sen hade jag besiktat.. tror din turbo börjar ladda så sent  å besiktningsmänn brukar inte dra bilar te 4000rpm på testrundan så de hade nog gått å besikta utan problem.

Detta låter som det vettigaste tipset. Jag undviker alltid färgglada saker under huven, det kan
försvåra rejält.

Dura lex, sed lex

rb26dett
136 Inlägg
16 augusti 2010
Underdog skrev:
Ska köpa evo utomlands och undrar vad som ska göras med motorn för att få den att se mindre modifierad ut.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … vyb6m1.jpg

Till synes är det ju grenrör, "lite" större turbo (evo9 gt), intercooler rör, rör från turbo till LMM.

Motorn rullar med 400+ hk vid 1,6bar. Ska sänka till 0.9 och då lär den ligga på runt 350~.

Ska jag montera på orginal sakerna under huven eller godkänner dom detta?

Mvh

beror på vart du regbesiktigar. har reggat två skylines på två olika ställen. på ena stället gick dom inte ens med på att man hade bytt till öppet filter. och på det andra reggade jag min nuvarande, med alla delar som sitter monterade nu. där blev det blankt papper roll

mvh/Eric

"anti antispinn"

294 Inlägg
16 augusti 2010
Värmesköld över grenröret, och lacka luftfilterröret svart eller grått.

sen ser den nog "oskyldnig ut"

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

170 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Okey. Istället för att lacka till annan färg tror jag att jag monterar på orginala luftfilter röret, sen de flesta färg glada slangarna byts till svarta.

Tack å bock för alla tips smile

Sök