jag hade nog bytt ut blå slangar mot svart å målat insugsröret svart. eventuellt en värmekåpa över grenröret bara sen hade jag besiktat.. tror din turbo börjar ladda så sent å besiktningsmänn brukar inte dra bilar te 4000rpm på testrundan så de hade nog gått å besikta utan problem.
Men så som det ser ut, är väl inte ok? Röret från turbo till LMM skulle jag kunna byta och montera på det orginala, för det är ju den som synns mest.
Har vänner som fått nedslag regbesikta om bilen modifierat fordon eller återställa till orginal just pga tex tryckröret fr intercooler till insuget eller bara lite röda slangar under huven...
Ska jag ta en dag och återställa allt eller kan motorn ta skada av det?
De e stroker kit större kolvar stakar ja, ganska mkt bytt...
jag hade nog bytt ut blå slangar mot svart å målat insugsröret svart. eventuellt en värmekåpa över grenröret bara sen hade jag besiktat.. tror din turbo börjar ladda så sent å besiktningsmänn brukar inte dra bilar te 4000rpm på testrundan så de hade nog gått å besikta utan problem.
Detta låter som det vettigaste tipset. Jag undviker alltid färgglada saker under huven, det kan försvåra rejält.
Till synes är det ju grenrör, "lite" större turbo (evo9 gt), intercooler rör, rör från turbo till LMM.
Motorn rullar med 400+ hk vid 1,6bar. Ska sänka till 0.9 och då lär den ligga på runt 350~.
Ska jag montera på orginal sakerna under huven eller godkänner dom detta?
Mvh
beror på vart du regbesiktigar. har reggat två skylines på två olika ställen. på ena stället gick dom inte ens med på att man hade bytt till öppet filter. och på det andra reggade jag min nuvarande, med alla delar som sitter monterade nu. där blev det blankt papper
Okey. Istället för att lacka till annan färg tror jag att jag monterar på orginala luftfilter röret, sen de flesta färg glada slangarna byts till svarta.