Har tänkt köpa ett 3" catback från jt till min c70. Men kan inte bestämma mej ifall jag ska ha 1 eller 2 dämpare på?
Nån som monterat nåt av dom på en c70 och kan ge tips? Kanske kommer skaffa 3" dp nån gång i framtiden, då vill jag inte att den ska låta olidligt mycket så man inte kan åka i bilen.
Om du inte vill ha jobbigt ljud så är 2 dämpare att föredra. Med en dämpare låter det fränt, men man lessnar rätt fort på det om man åker mycket, speciellt på motorväg.
2 dämpare, och förresten så skaffa du downpipe först innan du monterar, eftersom de ändå inte gör nån effektskillnad. är de ljudet du vill åt så kan du likaväl plocka bort dämparen som är där på bilen...
Beställde det catback från jt med 2 dämpare men fick hem det med 1 dämpare. Monterade det iaf och tycker den låter precis lagom nu. Men antar att jag kommer få sätta på en till dämpare senare ifall jag köper 3" dp oxå.
Men har fått ett "problem", det viner/tjuter ungefär då när turbon börjar ladda efter jag bytt till systemet. Kan avgaset vara otätt så det låter så eller vad kan orsaka det? Jag känner inga avgaser i skarverna när jag har bilen igång på tomgång. Har aldrig hört det innan jag bytte systemet.
Kan va så enkelt att turbon jobbar lite annorlunda nu med lägre mottryck och att ljudet normalt dämpas bort nu hörs. Så det behöver inte vara nåt fel alls.
Kan va så enkelt att turbon jobbar lite annorlunda nu med lägre mottryck och att ljudet normalt dämpas bort nu hörs. Så det behöver inte vara nåt fel alls.
Ok skönt det iaf, men fortfarande rätt störande men går väl att leva med. Det kan inte göra nån skillnad med öppet luftfilter? Sitter ett i nu men har funderingar på att sätta tillbaka original luftburk.