2990
Sök

Köpråd Chevrolet Transport

17 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Jag  ska idag eller imorgon köpa  en  Minibuss  och  behöver råd  jag  fastnade  gör  en  voyager  men  läst  att   är  problembil  nu  inne  lite  på  Chevrolet Transport  nu  behöver  jag  veta  vilken   jag  bör  välja  har   3  barn  plus  att  min  sambo  är  gravid!  Jag räknar   med  upp till 30000  då  ja  kommer   försöka   få den   för  25-26000

plankan
24 augusti 2010
Vet som sådan inte vilken som är bäst av dom 2 -
men jag vet att växellådan är problem på dessa bilarna och runt 15-18.000 mil är det inte ovanligt dom börja strula.

Så när du kolla - försäkra dig att lådan fungerar som den skall
Lyft upp stickan och kolla färgen på oljan,den får inte vara "brun" och helst inte lukta "bränt".

17 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
plankan skrev:
Vet som sådan inte vilken som är bäst av dom 2 -
men jag vet att växellådan är problem på dessa bilarna och runt 15-18.000 mil är det inte ovanligt dom börja strula.

Så när du kolla - försäkra dig att lådan fungerar som den skall
Lyft upp stickan och kolla färgen på oljan,den får inte vara "brun" och helst inte lukta "bränt".

Jo tack  med  hört det och att  som Chryslerns  låda ska  ha special olja   för  1000 kr för  min af  handläggare har en sån!

den  jag är intresserad av
http://www.blocket.se/stockholm/CHRYSLE … 10&w=2

Fri fart för ett fritt folk!
14 223 Inlägg
24 augusti 2010
välj en vw istället så slipper du problem med rasad låda
är samma skit på alla jänke minibussar lådras som kostar mängder med pengar att laga
och köper man beg rasar det endå snart igen

det finns en anledning att dom är så billiga

Kör fort så hinner inget hända...

17 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Growe skrev:
är samma skit på alla jänke minibussar lådras som kostar mängder med pengar att laga

Problemet  är att Sharanen  är  bara  5 platser  plus att 2 går att fälla upp i skuffen  och då  försvinner  möjligheten  till barnvagn att  ta med!  då  vi  måste ha  alla barn med  när vi  ska handla och så vidare   då  dom nu är 3,samt tvillingar  på 2 år plus  jag och min  sambo även ibland  min dotter sen  tidigare  och sen  nu bebisen

14 223 Inlägg
24 augusti 2010
familjepappa skrev:
Growe skrev:

Problemet  är att Sharanen  är  bara  5 platser  plus att 2 går att fälla upp i skuffen  och då  försvinner  möjligheten  till barnvagn att  ta med!  då  vi  måste ha  alla barn med  när vi  ska handla och så vidare   då  dom nu är 3,samt tvillingar  på 2 år plus  jag och min  sambo även ibland  min dotter sen  tidigare  och sen  nu bebisen

jo fast nu låg iof inte sharanen med i mina tankar
antingen en vw caravell t4 eller t5
Mycket trevliga vagnar
en sprillans ligger runt 500k 5st säten bak +2st fram
vet inte vad topp modellen kostar men 18" alkantar läder osv

så har man tur kan man hitta riktigt trevliga till salu beg oxå

enligt mig är det iallfall ett bättre val tror inte många säger i mot som haft något att göra med jänkarnas mini bussar
lite osäker hur skuff utrymmet är på caravellen/multivan är men en barn vagn ska få plats

chefen har en sån taxi buss och den är riktigt trevlig lite snik utrustning för mig personligen
men att hänga med i trafiken är inga problem man åker bekvämt fast man är lång och gott om plats
dom kör paket med den med alla säten kvar osv så tror att skuffen borde vara skapligt stor
men kan kolla nästa gång jag ser den smile
Senast redigerat av Growe (24 augusti 2010)

1 498 Inlägg
24 augusti 2010
Tycker du ska välja bort chev transportern då dessa har rätt stora problem med automaten och toppapackningarna är bara en tidsfråga innan någon av dom går läck!

1 498 Inlägg
24 augusti 2010
Tycker du ska välja bort chev transportern då dessa har rätt stora problem med automaten och toppapackningarna är bara en tidsfråga innan någon av dom går läck!

14 223 Inlägg
24 augusti 2010
ascona-tic skrev:

man önskar att du hade fel fast det otäcka är att dom är verkligen så jäkla röttna att det är att köpa en tickande bomb för antingen rasar lådan eller topparna eller så händer båda 2 tätt inpå varandra =/

Sök