3149
Sök

Öppen dumpventil på v70 t5-98?

smurf
57 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
tjena!
har köpt en öppen dumpventil som jag tänkt installera i v70in(t5a med chip), den ska på röret mellan IC och gasspjäll har jag förstått?!

Funkar det att koppla in i min bil utan några problem eller är det nåt som måste göras innan jag installerar den nya dumpen?

Men vakuumslangen som sitter på toppen av dumpen, vart ska den kopplas i nånstans?

Tacksam för snabbt svar!

8 250 Inlägg
25 augusti 2010
Det är bara att sätta den på nåt av rören, spelar ingen roll vilket av tryckrören du sätter den på. Vacuumslangen tar man antingen den slang som går till original avlastningsventil eller så drar man en ny till vacummmträdet under plastkåpan över gasrulle/spjäll.

smurf
57 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det är bara att sätta den på nåt av rören, spelar ingen roll vilket av tryckrören du sätter den på. Vacuumslangen tar man antingen den slang som går till original avlastningsventil eller så drar man en ny till vacummmträdet under plastkåpan över gasrulle/spjäll.

ok, tack:) men är det mkt inställningar som krävs av dumpen?

8 250 Inlägg
25 augusti 2010
Det beror på vad man köpt för modell, en del funkar direkt ur kartongen och en del får man labba en hel del med innan det funkar som det ska.

smurf
57 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det beror på vad man köpt för modell, en del funkar direkt ur kartongen och en del får man labba en hel del med innan det funkar som det ska.

om jag tar vakuumslangen från org "dumpen", måste jag inte plugga den då? eller är det bara om jag tar bort den helt?

Supraman
2 300 Inlägg
25 augusti 2010
MHellman skrev:
Marlboroman skrev:

om jag tar vakuumslangen från org "dumpen", måste jag inte plugga den då? eller är det bara om jag tar bort den helt?

Du får skaffa ett dumplock för att det ska funka

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök