2578
Sök

Skillnader på bensinpumparna på en 850 se o en 850R

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Tänkte se om någon visste om det var någon skillnad på pumparna på en vanlig SE o en T5R/R pump.
Tänkte då mest volym messigt. R pumpen bör väl leverea mer??

Min pump viner o rasslar som fan o bilen e orolig som fan på tomgång o går ryckigt fram.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar

sportluft
25 augusti 2010
Dax att byta pump då smile Har du en T5R borde du nog inte slänga på en SE pump, utan en likadan eller en V70 pump smile Mvh

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Var precis inne på mekonomens hemsida o jämförde art.nummerna o det var samma..
Har inte pengarna o lägga på en ny o det finns inga t5r eller R pumpar beg här omkring..

sportluft
25 augusti 2010
okaj okaj, jag hade iallfall inte sattit en SE pump, laga.se kanske har något annars wink

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Ja jag e lite emot det med..
bildelsbasen har jag kollat på bara.

sportluft
25 augusti 2010
Ring volvo och fråga ? smile

1 004 Inlägg
25 augusti 2010
825kr på skruvat.... inte så mycke att bråka om smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
ja 625kr i  helsingborg.. men den har dock suttit i en bil som rullat 32tusen

sportluft
25 augusti 2010
men du har ju V70 motor kanske bättre att han en V70R pump då ? wink

8 255 Inlägg
25 augusti 2010
Volvo använde samma pump till hela 850-serien. Så det är bara att ta pump från vad som helst. Men jag skulle definitivt köpt en ny pump, eller möjligen en med så få mil som möjligt. Elelr så lägegr man ut dem där 1100 som en intank walbro 255 kostar och får en avsevärt bättre pump om man har trimplaner.

Himma skruare
1 250 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Jo jag vill ha fatt i walbro pumpen.. men e den lätt o få i. man får ju inget till den. Eller man kan använda det som sitter på den gammmle..

53 Inlägg
25 augusti 2010
När behöver man hänga i en större soppapump? Typ när man sätter i större spridare o btr o lmm osv eller? Över steg 3 med andra ord??

632 Inlägg
25 augusti 2010
Gizmo_ skrev:
Jo jag vill ha fatt i walbro pumpen.. men e den lätt o få i. man får ju inget till den. Eller man kan använda det som sitter på den gammmle..

Jag har installerat en Walbropump i min 850. Köpte en Walbro GS2:a ifrån Radiopower. Till den fick jag med allt som behövdes som kontakter och filter m.m. passade hur lätt som helst i min tank. Det ända jag behövde göra var att löda om strömkablarna som satt på original pumpen så de passade Walbropumpen. En mycket lätt installation!

Mvh/Tobias
Senast redigerat av Fire-Fox (25 augusti 2010)

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

8 255 Inlägg
25 augusti 2010
Bret skrev:
När behöver man hänga i en större soppapump? Typ när man sätter i större spridare o btr o lmm osv eller? Över steg 3 med andra ord??

Man behöber ev när dem gamla börjar bli gammal. Och har bilen gått en 25-30.000 mil så så är det fördelaktigt att byta från steg 1 och uppåt. En kompis bytte i sin och den gick bättre efter bytet - helt original 850T förutom lite uppställt laddtryck. Det är en billig försäkring kontra vad ett ras kostar för att man ville spara lite jobb och småpengar.

53 Inlägg
26 augusti 2010
Okej. Min bil har gått 17000 mil nu, och har alltid varit orginal i princip. Bara 3" och filter, och 19t klocka nu då. Men ska steg 3 chippa till våren ev, om ja anser att det behövs.
Tycker du jag borde byta pumpen? Det är ju som sagt små pengar men.
Efter bytet, är det inte nödvändigt med en ställbar btr då?

8 255 Inlägg
26 augusti 2010
Bret skrev:
Men ska steg 3 chippa till våren ev, om ja anser att det behövs.
Tycker du jag borde byta pumpen? Det är ju som sagt små pengar men.
Efter bytet, är det inte nödvändigt med en ställbar btr då?

Chipar du så är det absolut inte fel att byta den. Den kommer att behöva bytas förr eller senare i vilket fall och byter du så lär du slippa behöva oroa dig för pumpens kapacitet. Man behöver inte byta btr efetr att h bytt pump.

53 Inlägg
26 augusti 2010
Okej, bra då vet jag. Kanonbra smile

Sök