3489
Sök

Byte av bilstereo i Opel Astra

5 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Slet ut den gammla sterion från min Opel astra comfort idag och jag ska köpa en Mutant MT2001USBi med CD/MP3 Tuner, USB & Full Ipod Kontroll.
http://www.electronetto.se/index.php?ma … cts_id=466
Men jag har några frågor bara.
Passar den?
Är det bara att sätta in den och sen lyssna?
Är det svårt att få in den?
Ska jag köpa något mer?
Vad bör jag tänka på?

Alla sladdar sitter fast i en ram längst in och man ska bara tryck in den nya sterion?
Bild
http://upload.snelhest.org/images/100623bil.jpg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 juni 2010
Den där ramen bör du ta bort, eller ja du lär iaf ta lös kontakterna för dom som sitter på nya huvudenheten är lösa med kabel så den går inte att skjuta in om du bara kopplar i kontakterna, dom måste vara lösa, men passar gör dom! Det du behöver är en antennadapter, kommer dock tyvärr inte ihåg numret/namnet på den nu.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

5 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
den runda saken till höger är ju en antennadapter?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 juni 2010
Japp men den passar inte rakt in i en eftermarknads HU, gjorde iaf inte det i en kompis Astra, behövs nån ISO-adapter eller vad den nu heter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

5 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
okej, men jag frågar i butiken imon big_smile

2 Inlägg
25 augusti 2010
Hej,

Hur fick du bort den gamla rdion? Har försökt med våld och enligt tips om fyra spik i sidan. Men radion sitter fast. rör sig inte en mm. Nästa steg är kofot!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 augusti 2010
Det går men den sitter hårt! Man får se till att verkligen pressa spikarna inåt (eller om det var utåt, kommer inte ihåg helt hundra) och samtidigt dra. Kan hjälpa att ta lös handskfacket och sen be en kompis trycka på stereon bakifrån.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

27 Inlägg
26 augusti 2010
Ett litet tips bara som är lätt att glömma, (nästan?) alla tyska bilar har skiftat plats på Konstant + och den tändningsstyrda... (Röd och gul) Får du problem med att stereon tappar minnet hela tiden och att den spelar vidare när tändningen är av så byt plats på dom.

2 Inlägg
26 augusti 2010
Tack för tippsen. Jag har nu fått bort den gamla radion. Felet jag gjortde var att jag inte stack in spikarna tillräckligt lång och att jag inte tog i med alla krafter.

Sök