2968
Sök

Hjälp med Garret turbo

56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#1
Var hittar jag grejor som passar där? Till in-lopp och ut-lopp. Eller de måste jag bygga själv?

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=986816

Tack!


Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
30 augusti 2010
#2
Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.


7 120 Inlägg
30 augusti 2010
#3
Packning finns på Nissan!

56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#4
Tackar smile


56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#5
Alltså jag menar inlopp där luftfiltret ska sitta och utlopp där Ic ska kopplas.


7 120 Inlägg
30 augusti 2010
#6
Du ska ha en sån här.. Dock måste du ha en packning mellan den och inloppet om inte det medföljer. tongue

http://www.airtune.se/product_info.php? … -2-5-.html

Till wastegate, finns ju ingen nippel på kompressorhuset på T28an smile

http://www.airtune.se/product_info.php? … apter.html

56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#7
Tack för svaret.
Men till utloppet då?


7 120 Inlägg
30 augusti 2010
#8
Där ska du ha originalböj från antingen S13 eller S14.. Båda passar

56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#9
insane_1 skrev:
Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.

Jag har ingen sån krök till utloppet vart kan man hitta en sån?


56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#10
Turbon är en Gt2560r om ni behöver veta det


7 120 Inlägg
30 augusti 2010
#11
-Pade- skrev:
insane_1 skrev:
Till utloppet passar originalkröken från din s13, inloppsadapter finns bla. på airtune.

Jag har ingen sån krök till utloppet vart kan man hitta en sån?

www.nogs.se/forum eller hos Nissan. Finns alltid någon som har någon liggandes på nogs!

56 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#12
Okej tack smile


378 Inlägg
30 augusti 2010
#13
Någon här som kanske har ägt/äger en GT2560R?
Är en polare till -Pade- och jag hjälper till lite med hans s13.
De vi inte förstår heller är att, som vi fattar det, så är turbon både vatten och oljekyld. Men där finns bara 3 "hål" i turbo. Ett av hålen är ju till oljereturen. Sen sitter där två på ovansidan. Någon som kan förklara?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

7 120 Inlägg
30 augusti 2010
#14
-Brink- skrev:
Någon här som kanske har ägt/äger en GT2560R?
Är en polare till -Pade- och jag hjälper till lite med hans s13.
De vi inte förstår heller är att, som vi fattar det, så är turbon både vatten och oljekyld. Men där finns bara 3 "hål" i turbo. Ett av hålen är ju till oljereturen. Sen sitter där två på ovansidan. Någon som kan förklara?

Det översta hålet är olja- in sen är de två hålen på sidorna passage för vattnet. Det hålet längst ner som inte har gängor är oljereturen.

Finns mycket att läsa på nogs forumet wink


Sök