2652
Sök

Justera tändning på 850 GLT -92

73 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Tjena!

Bytte kamrem igår och nu startar inte bilen. Det är inte ventilras då motorn går runt när jag drar runt förhand.

Det är alltså tändningen som blir fel. Måste försöka flytta på kolvarna på något sätt.. Tips på vad jag ska göra?

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
4 september 2010
Du måste nog ta bort remmen igen och nollställa kammar och vevaxel igen. Sitter alla kablar som dem ska till fördelaren? Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

73 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
jok3 skrev:
Du måste nog ta bort remmen igen och nollställa kammar och vevaxel igen. Sitter alla kablar som dem ska till fördelaren? Jocke

Okej.. Skulle du kunna förklara hur jag gör de? Som jag gjorde första gången elr? Elr ska jag ta bort kamdreven och kolla om ventilerna ligger som dom ska?

73 Inlägg
4 september 2010
Gör såhär:
ta bort de 2st bultarna till spännaren
tryck ihop den och sätt dit något så den håller sig inne
kolla att alla markeringar står som dom ska på vev och kammarna!
sätt dit remmen spänd från vev och upp över kammarna
när remmen sitter som den ska så dra ur sprinten till spännaren
dra runt motorn flera varv så du märker att inget tar i.

hade du heynesboken så ser du hur det ska stå

veven har ett litet märke mellan kuggarna som ska stå uppåt, och en markering på blocket har jag för mig!

kammarna ställer du snett mot varandra markeringarna på kammarna ska stå    /     \   på den svarta kåpan bakom kammarna så har du urtaget hur dom ska stå...

om du inte vet så sök efter bilder!

73 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
lind_skog skrev:
Gör såhär:
ta bort de 2st bultarna till spännaren
tryck ihop den och sätt dit något så den håller sig inne
kolla att alla markeringar står som dom ska på vev och kammarna!
sätt dit remmen spänd från vev och upp över kammarna
när remmen sitter som den ska så dra ur sprinten till spännaren
dra runt motorn flera varv så du märker att inget tar i.

hade du heynesboken så ser du hur det ska stå

veven har ett litet märke mellan kuggarna som ska stå uppåt, och en markering på blocket har jag för mig!

kammarna ställer du snett mot varandra markeringarna på kammarna ska stå    /     \   på den svarta kåpan bakom kammarna så har du urtaget hur dom ska stå...

om du inte vet så sök efter bilder!

Super bra svar! Får försöka med det i morgon då. Men som de känns ljust nu så kommer det inte hjälpa då jag gjorde allt de där första gången. Men har jag lite tur kanske det går.

Sök