3660
Sök

Nån fler än mig som väntar på få sin nya iphone ?

2 594 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
VLN skrev:
dcay skrev:

Oj, där ser man, man ska aldrig lite på tester på nätet tongue

Btw, fick ringa till telia häromdagen för att kolla hur det gick med mitt simkort och då kom det fram att dom glömt bort att skicka det.. Hur ofta händer det liksom ? Fick idag på posten ett brev där det stod att mitt mobilabbonemang var bekräftat, och startar idag. UTAN simkort.. STÖÖÖRANDE

Eller så går du till närmsta teliabutik och får ett microsim direkt aktiverat och klart på 2 min ?

värsta är att dom har slut i de flesta städer sen är det chippet bara ett tillfälligt enligt telias kundtjänst ?

denkz
323 Inlägg
2 september 2010
Brorsan fick inte heller sitt simkort med telefonen från telia. han gick in i en teliabutik och fick ett simkort på 2 min. Vet inte om det bara var temporärt men tror inte det.

Licenssvetsare
927 Inlägg
2 september 2010
VLN skrev:
dcay skrev:

Btw, fick ringa till telia häromdagen för att kolla hur det gick med mitt simkort och då kom det fram att dom glömt bort att skicka det.. Hur ofta händer det liksom ? Fick idag på posten ett brev där det stod att mitt mobilabbonemang var bekräftat, och startar idag. UTAN simkort.. STÖÖÖRANDE

Eller så går du till närmsta teliabutik och får ett microsim direkt aktiverat och klart på 2 min ?

Haha, det har jag redan testat. Slut i hela Sverige enligt butiken på Torp i Uddevalla..

2 594 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
dcay skrev:
VLN skrev:
dcay skrev:

Haha, det har jag redan testat. Slut i hela Sverige enligt butiken på Torp i Uddevalla..

har du testat klippa ner din gammla simkort än då?

711 Inlägg
2 september 2010
Senast redigerat av jimbon (2 september 2010)

246 Inlägg
2 september 2010
Väntar också på min ajfån 4. Beställde för över en månad sen, väntetiden var 5-8 veckor så jag hoppas det inte kommer att dröja allt för länge nu.

Men vad är det ni pratar om, fungerar inte vanliga sim-kort i iphone? Eller? Har missat det då...

Människor med smak kör bilar med flak!

2 594 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
HighVoltage skrev:
Väntar också på min ajfån 4. Beställde för över en månad sen, väntetiden var 5-8 veckor så jag hoppas det inte kommer att dröja allt för länge nu.

Men vad är det ni pratar om, fungerar inte vanliga sim-kort i iphone? Eller? Har missat det då...

dom är förstor så då behöver man micro simkort som tela har legat efter med att skicka ut men man kan klippa bort plasten på sitt vanliga sim så bara är chippet kvar å på så sätt andvända de i sin iphone

246 Inlägg
2 september 2010
ghost_boy83 skrev:
HighVoltage skrev:

dom är förstor så då behöver man micro simkort som tela har legat efter med att skicka ut men man kan klippa bort plasten på sitt vanliga sim så bara är chippet kvar å på så sätt andvända de i sin iphone

Aha. Tack för svar. Borde dom inte gått ut med mer info om det? Eller har jag bara varit blind. roll

Människor med smak kör bilar med flak!

2 594 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
HighVoltage skrev:
ghost_boy83 skrev:
HighVoltage skrev:

Aha. Tack för svar. Borde dom inte gått ut med mer info om det? Eller har jag bara varit blind. roll

nä jag visste inget heller va en kompis som berättade tydligen ska dom skicka ut ett när man fått iphonen

Licenssvetsare
927 Inlägg
2 september 2010
Fick som sagt ringa o beställa ett extra o då gick det på 2 dagar. Försökte förresten klippa mitt gamla men det funka inte..

DFFL
9 020 Inlägg
7 september 2010
dcay skrev:
Fick som sagt ringa o beställa ett extra o då gick det på 2 dagar. Försökte förresten klippa mitt gamla men det funka inte..

Brorsans nya Micro-SIM och hans gamla avklippta och filade.
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs112.ash2/38936_1475824809558_1051859204_1409135_3298563_n.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök