2587
Sök

Problem med öppet luftfilter

120 Inlägg
4 juli 2005
Trådstartare
Har ersatt den vanliga luftburken med ett öppet KN-filter men nu väljer bilen, Volvo T5 att dö för mig. Låter jag den vara avstängd i några minuter fungerar den igen.
Har provat att leda luften på lite olika sätt till filtret men detta spelar ingen roll. Kan det vara luftmassemätaren som gett sig, någon som har något förslag?

Henrik "Orientexpressen" Svensson

62 Inlägg
5 juli 2005
har du kollat felkoderna på bilen . & du har inte glömt någon kabel

Jägermeister
910 Inlägg
5 juli 2005
Hade samma problem på min toyota och då hade just luftmassemätaren blivit skitig eller fick fel värden då sportfiltret släppte igenom för mkt skit.
Drar den ovanligt mkt bensin nu och dör den om du gasar på?
Säger inte att jag vet att det är det problemet men känner igen symptomen.

En gång är ingen gång...

54 Inlägg
5 juli 2005
Kolla kontakten till luftmassemätaren så att den sitter som den ska, jag bytte till öppet filter idag, och luftmassemätaren strulade lite innan jag fick dit kontakten riktigt

120 Inlägg
6 juli 2005
Trådstartare
Det skiljer inte mer än 0,3 dl per mil i bensin. Gör jag kick-down drar bilen iväg. Den kan dö hur som helst och när som helst. Men låter man den vara avstängd en stund startar den. Den enda felen jag fick upp vid felsökning var något och knacksensorer vänster fram och bak, har för övrigt inte en aning om vad detta är...

Henrik "Orientexpressen" Svensson

256 Inlägg
13 november 2006
pröva o sätta dit orginal o kolla om det blir bättre hmm om det inte är allt för svårt alltså

91 Inlägg
13 november 2006
Hade liknande problem med min nissan. När bilen blev varm gick den kass på tomgång (hade även avskärmat filtret skapligt) - aldrig problem när den var kall. Det hela löste sig när jag satte dit en CDA-box. mkt skumt..

1 Inlägg
13 november 2006
kan bli en olje film på trådarna i luftmasse mätaren. prova byt så ska du se att det löser sig!

16 Inlägg
14 november 2006
Hej hej när jag sate på öppet filter på min 850 T5 så va det sama sak men det visade sig att kammaxel givaren och luftmasse givaren va kas byte då deta och sen har bilen gått.. smile

Sök